Guest Bamzemums Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Går å vurderer hvilke senkefjærer jeg skal gå for, skal bare ha senkefjærer i første omgang(har litt med økonomi å gjøre). Nå har jeg sett bort fra dyre merker som H&R, Eibach osv Så da står jeg igjen med tre valg: -Jamex sitt fra 190klubben -Ventura sine fra eiker - tridon sine fra mekonomen Alle disse tre er rimelig, spm er hva jeg skal velge?? Har hørt endel rart om jamex, at de siger MYE! etter ett par måneder og om fjærer som knekker, dette er rykter som går igjen overalt. Dog har jeg hørt at Jamex i det siste har forbedret produktene sine, stemmer dette? Når det gjelder Ventura har jeg aldri hørt noe om dem, siger de mye?? er kvaliteten bra?? Tridon har jeg bare hørt en erfaring på, og det er fra en som monterte de på en volvo 240 og han var visst ganske fornøyd. noen som vet noe??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 De tre merkene du lister opp kan sikkert være bra de, men jeg setter et stort spørsmåltstegn ved at du vil spare penger på noe så utrolig viktig som fjærer! Spar heller litt til. Så mye haster det ikke å senke bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Gleder meg om en uke eller to, da skal fjærene mine være på plass! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Gleder meg om en uke eller to' date=' da skal fjærene mine være på plass![/quote'] Senking +nye felger er alt som skal til for å forandre bilen totalt! Om man liker det eller ikke er en annen diskusjon, men jeg gjør i hvert fall det. Hvor mye senking skal du ha? AMGen ble utrolig lav når jeg satte på 40 mm H&R fjærer med 1er puter rundt hele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Gleder meg om en uke eller to' date=' da skal fjærene mine være på plass![/quote'] Senking +nye felger er alt som skal til for å forandre bilen totalt! Om man liker det eller ikke er en annen diskusjon, men jeg gjør i hvert fall det. Hvor mye senking skal du ha? AMGen ble utrolig lav når jeg satte på 40 mm H&R fjærer med 1er puter rundt hele.P.t. har bilen taximodifisering, altså bla. sterkere/høyere fjærer?. Har H&R fjærer som senker 30mm, men dette er vel fra "standard". Regner med rundt 40-50mm senking. Hva slags puter jeg har aner jeg ikke. Prøvde titte i sted, men skjønte ingenting. Fant ingen nupper jeg, derimot fant jeg "klaffer" som stakk ut med x antall utfresninger i disse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Synes det er fint med senking så lenge det ikke er skamsenket. Helst så lite mellomrom som mulig mellom hjul og hjulbue uten at det virker for drøyt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Synes det er fint med senking så lenge det ikke er skamsenket. Helst så lite mellomrom som mulig mellom hjul og hjulbue uten at det virker for drøyt... Min er vel helt på grensen da: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Bittelittegrann høyere så....Men skjørtene dine bygger vel noe lenger ned enn på originalt? Det virker kanskje litt mer ekstremt pga det selv om det ikke er det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Bittelittegrann høyere så....Men skjørtene dine bygger vel noe lenger ned enn på originalt? Det virker kanskje litt mer ekstremt pga det selv om det ikke er det? Skjørtene bygger nok litt ned ja. Jeg har fortsatt ikke funnet en garasjejekk som går under når vinterhjula sitter på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Bittelittegrann høyere så....Men skjørtene dine bygger vel noe lenger ned enn på originalt? Det virker kanskje litt mer ekstremt pga det selv om det ikke er det? Skjørtene bygger nok litt ned ja. Jeg har fortsatt ikke funnet en garasjejekk som går under når vinterhjula sitter på. Apropos jekk, bilene blir lavere og lavere. Husker jeg for noen år siden dro innom Follo Bil i Ski for å få sjekket noe under på faderens 210. Jeg kjørte inn i hallen, og derfra overtok de. To mann på hver sin side stod klare og "løftet" bilen såpass høyt at den gikk klar av putene og kunne legges oppå disse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 To mann på hver sin side stod klare og "løftet" bilen såpass høyt at den gikk klar av putene og kunne legges oppå disse. Hehe. Standardprosedyre på lave biler det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Skjørtene bygger nok litt ned ja. Jeg har fortsatt ikke funnet en garasjejekk som går under når vinterhjula sitter på. Var på Hellerudsletta i helga og så en galsenket Audi som skulle skifte hjul, da dro han frem er garasjejekk som hadde passet perfekt, selve jekkeputa gikk ned imellom hjulene og den var ekstremt lav fremme, hvis jeg tipper 50mm høyde fremme så tror jeg ikke jeg er langt vekke.Skal legge ut detaljer hvis jeg finner den.... Apropos senking, helt perfekt Alexander.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Fant ikkeakkurat den jeg var på jakt etter men disse ser jo bra ut: http://www.trueshopping.co.uk/product.php?cid=639&pid=33110&pn=Sealey+Trolley+Jack+2ton+Low+Entry+Super+Rocket+Lift http://www.tooled-up.com/Product.asp?PID=123117&Referrer=Kelkoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MBSL Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Finnes lave jekker til lave biler, 8cm pad høyde. http://www.ac-hydraulic.dk/dk/Hydraulic%20workshopjacks.htm Denne modellen har vi solgt mye av i det siste, den har også hurtigløft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Var på Hellerudsletta i helga og så en galsenket Audi som skulle skifte hjul' date=' da dro han frem er garasjejekk som hadde passet perfekt, selve jekkeputa gikk ned imellom hjulene og den var ekstremt lav fremme, hvis jeg tipper 50mm høyde fremme så tror jeg ikke jeg er langt vekke.Skal legge ut detaljer hvis jeg finner den.... [/quote'] Populært kalt lavløftere. Jeg vet de finnes, men de er også dyre! (vel, alt er relativt. Regner med at det er skikkelige saker det her, så da er det egentlig ikke så ille.) Blir vel fort dyrere å bestille en slik fra england pga vekt enn det blir å bestille en i norge. Jeg får sjekke det opp seinere. Fram til da skal jeg prøve en saksejekk når jeg får tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 En enkel løsning er å skifte dekk på singelen ute - kan "grave" jekken litt ned da vet du! Men om det er garasjearbeid på gang er jo dette uaktuelt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 En enkel løsning er å skifte dekk på singelen ute - kan "grave" jekken litt ned da vet du! Men om det er garasjearbeid på gang er jo dette uaktuelt... Jeg kjører bilen opp på planker. Mye enklere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.