Jøran89 Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Hei. Bilen min har en tendens til å gå på 900 o/min. på tomgang selv etter å ha blitt kjørt driftsvarm over flere mil. Måten jeg bruker for å få den ned på normalen 5-600 o/min. er å slå av varmapparatet. Da faller turtallet med en gang. Har vært innom BOS for feilsøking, men de finner ikke noen bedre løsning enn den jeg allerede har og det er å slå av varmeapparatet hver gang bilen skal gå på tomgang. Dette er noe jeg ikke gidder og vil svært gjerne ha tips til hva, som kan være galt. Bilen er en 2006 modell E280 CDI 4 Matic (w211).
Marevan Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Er det slik at tomgang blir forhøyet når noe trekker mye strøm? Min 211 hever også tomgang når jeg skrur på ac.
Helge Josefsen Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Min 211 får også høyere tomgang når du skrur på varmeapparatet. Det er slik de ska være etter det jeg har hørt. Ska sjekke etterpå hvormye tomgangen forandrer seg jeg
Sven Håkon Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Tomgangen går opp når varmeelementet (eller AC) er aktivert - skrur du av AC, deaktiverer du også varmeelementet og tomgangen holder seg nede. Uten at jeg skjønner hvorfor du ønsker det..
Helge Josefsen Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Min går også på ca 900 rpm med varmeapparatet på. Det er sikkert for og kompensere for ekstra varme om vinteren som går på strøm. Og ac'n om sommeren tenker jeg
Jøran89 Posted January 7, 2015 Author Posted January 7, 2015 Hei igjen og takk for svar. Har undersøkt litt selv, men finner ikke annet svar enn det samme som dere. Er egentlig ikke noe poeng i at den går lavere på turtall, annet enn mindre støy og der til roligere gange. Kan heller ikke huske at noen av di andre tre w211ene jeg har hatt, har stått å gått på 900 o/min etter å ha kjørt 3 mil (til/fra jobb). Kan det ha noe med at denne har 4 soner klima? Det hadde ingen av di andre.
Eirik Tømmerås Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Er det samme på min -04 220CDI, går ned på turtall når jeg skruer av v.app/ac. Er nok sånn det skal være
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now