Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en 2002 W210,idet siste har klokken mistet noen "streker". Jeg har en følese av at dette er når bilen er kald.

Fordi,når jeg har kjørt en litt lenger tur tar en pause og starter opp igjen er den normal igjen  :shock:

Det virker som det blir værre og værre også,i dag var det misvisning i feltet som angir girvalg.

Hva kan være galt?

Posted

Var hos BOS på Lørenskog fredag og reklamerte,karen sendte en "forespørsel" og vil kontakte meg på tirsdag/onsdag denne uken.

Bilen det gjelder er en W210 2002 mod som har gått 86900km

Men,hva sier eller gjør jeg hvis de ikke tar dette som reklamasjons sak?

Posted

tar med deg denne karen:

terminator-uzi.jpg

Jeg har vondt for å tro at du får avslag på dette. Det er 5 års reklamasjonrett på slik, og dette er en ting som forutsettes å holde i hele bilens levetid. Siden det er en kjent sak på disse bilene så er det nok snakk om en produksjonsfeil/ -svakhet.

Posted

Jeg går meg alltid vill i Garanti og reklamasjonsrett.

Garanti er fra fabrikken?

Og reklamasjonsrett er norsk lovgiving?

Posted

Garanti vil si at alle deler som ryker ved normal bruk (unntatt slitedeler) skiftes vederlagsfritt. Garanti kan være fra ett til fem år, avhengig av hva produsent/forhandler bestemmer. Men ett år er minimum.

Reklamasjonsrett vil si at du har rett til å klage på ting som ryker etter at garantien er utløpt. Er en ting beregnet å holde lengre enn 5 år, og til tross for normalt forsiktig bruk ryker kan du kreve å få det dekket. Dette avgjøres av forhandler/produsent i hvert enkelt tilfelle. Får du avslag kan du ofte føre saken videre gjennom forbrukerorganisasjoner.

Reklamasjonsrett er ikke et særnorsk fenomen, De fleste land har slike regler, tyskland intet unntak. Men siden du er norsk, og har kjøpt varen i Norge er det norsk lov som gjelder.

I ditt tilfelle bør du ha sterke kort på hånden i og med at det er et kjent problem på slike biler, og trolig skyldes feil i konstruksjon/produksjon.

Posted

Vel vel,da ringte de fra BOS Lørenskog i dag og formidlet beskjeden fra fabrikant. Det var et avslag.

Kan ikke akkurat si at man lager MB med kvalitet lenger,nå i frustrasjon skulle jeg stått litt hardere på meningen min i forhold til W210(Faktisk kona som ville ha 210), jeg eide en 97mod ett par års tid og den bilen ble rett og slett oppspist av a rust eks tak dører skjerm og panser,fikk asvlag når jeg klagde til BOS,Solgte bilen (med STORT tap) og kjøpte en 98 mod A 170 turbodiesel. Den bilen fikk sørvis engang i året. Å gikk og gikk

Nei, jeg skulle nok kjøpt Audi!!

Fyren på BOS skulle sende en ny forespørsel,regner med at dette da er til Importør.

Får håpe at det blir postivt  8)

• 3 weeks later...
Posted

:D :D

Da har jeg friskmeldt meg selv

BOS ringte i dag, nytt instrument vil bli montert førstkommende fredag.

Flotte greier ass  :)

13/11 skal den inn på rustverkstedet, får håpe det går like smertfritt  :P

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...