Jump to content

2004 W211 E200 CDI, er elektrisk tilleggsvarmer standardutstyr?

Recommended Posts

Posted

Har søkt på forumet, men ikke klart å finne entydig svar. Bilen er importert fra Tyskland i 2004.

Noen sier den sitter i motorrommet, mens andre sier den kun varmer kupéluften. Siste høres naturlig ut om hensikten er raskest mulig økning av lufttemperaturen. Da går jeg isåfall ut fra at den sitter inne i dashbordet.

Posted

Sitter et keramisk (elektrisk) varmeelement i varmeapparatet i 211. Varmer opp lufta. :)

Posted

Takk for svar. Angående utstyrsliste så vil den vel ikke finnes der om den er standard? Er ikke nevnt i listen for min bil, men den har option "910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)" (180amp)

Kan varmeren styres manuelt eller er det kun helautomatisk drift?

Noen som vet hvordan automatikken fungerer, regner med at utetemp, motortemp, kupetemp, batterispenning etc. påvirker funksjonen?

Posted

Ja. Stort sett det som styrer ja.

Lurer på om den slås av med å slå av AC (slå på EC for de eldre modellene). Er ikke sikker på det.

Posted

Lurer på om den slås av med å slå av AC (slå på EC for de eldre modellene). Er ikke sikker på det.

Man kan slå av tilleggsvarmeren ved å slå av AC - men denne funksjonen kan fjernes i StarDiagnose (har selv gjort det i min).

Posted

Tror jeg har denne modusen i min w211, synes den virker veldig bra og gir en liten "lunk" i lufta ganske så raskt, flere som faktisk komplimenterer hvor raskt  det blir "temperatur" i luftdysene i coupeen. Nå har jeg klart meg godt med denne da ved bastuen i bilen min har køddet fra dag 1, selv om den er originalmontert og alt det der.

Tommel opp Mercedes, bra gadget! Ser for øvrig også at jeg har punktet med generator With larger capasity hva det nå enn innebærer så skjønner jeg at det er noe positivt. Bilen har også  varme i samtlige seter, skikkelig frossenboltbil...

Posted

Jeg fikk erfare det i går da jeg skulle starte den at den stoppet etter en liten stund Pga svakt batteri.

Men no har det bare vært småkjøring de to siste ukene å brukt webastoen vær dag.

Men er fint at den kobler den ut. Det sjer ikke om du ettermontere. Da tapper den batteriet helt bare

Posted

Hva tenker du på som tapper batteri helt? Webasto? Det er i så fall snakk om innstillinger.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...