Crosscab Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Jeg har nettopp kjøpt meg en 2006 GL420 og lurer allerede på hvorfor jeg ikke har konvertert for lenge siden, dette er jo noe helt annet! Med mange års erfaring fra tilsvarende forum for produkter fra Solihull UK ser jeg også at innmelding i MBE er helt opplagt. Bilen fungerer utmerket og kjører som en drøm men jeg har fått en feilmelding på displayet for diff-låsen; "Locking system inoperable-visit workshop". Feilmeldingen kom etter at jeg skulle ned en bratt bakke og trykket inn DSR knappen. Meldingen forsvant neste gang jeg startet bilen men kom tilbake og nå ligger den der fast. DSR og LR fungerer som det skal men jeg har altså ikke diff-lås. Jeg mistenker at disse funksjonene ikke er mest brukt på denne bilen og dermed kan ha "satt seg" men lurer da på om det er noen gode råd å få til en DIY løsning?
Crosscab Posted December 24, 2014 Author Posted December 24, 2014 Snakket med MB verkstedet og fikk opplyst at dette var en kjent feil på biler der sperrer og reduksjonskasse ikke ble brukt, mekanismen satt til slutt fast. Det var vistnok en motor for innkobling av sperrene på senterdiffen som var et problem. Mitt kjennskap til sperrene på MB begrenser seg til G240/G300 hvor det er spaker å dra i så hvordan dette fungerer på nyere biler kjenner jeg ikke til. Er disse nye sperrene noe å forsøke seg på å smøre opp selv eller må jeg til noen med diagnoeverktøy?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now