CHARLIE Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Jeg vil bare minne dere andre som har dyre felger på at det ikke blir dekket noe ekstra utover 10-15 000,- for et sett felger/dekk hvis dere ikke har ekstraforsikring på eksklusivt ekstrautstyr. Jeg vet ikke hvordan alle forsikringsselskaper virker i denne sammenheng, men jeg kan ihvertfall fortelle hvordan vi har det i Gjensidige. Først må vi innhente skriftlig listepris på felger og dekk, gjerne supplert med bilder og kopi av gjeldene faktura grunnlag. Alt må dokumenteres. Deretter må vi "vise" bilen hos en representant hos Gjensidige som skal se at vi faktisk har på det vi sier at vi har. Dette er bare en runde rundt bilen, samt et par bilder av bilen med utstyret påmontert. Summen som dekk/felg skal forsikres for, er total listepris inkludert mva og monteringsarbeid. Hvis dekk/felg skulle bli stjålet, trekker forsikringselskapet ifra så og så mye jo eldre de blir. Hvis du f.eks. har ekstraforsikring på 90.000,- for et sett felger/dekk, og blir frastjålet dem etter la oss si 3 år, så får du kanskje ikke mer enn en f.eks. 30.000,- av forsikringssummen igjen. (Naturlig nok, siden alt faller i verdi etterhvert som det blir brukt) Men uansett er det utrolig viktig å ekstra-forsikre ekstra dyre dekk/felger. Ta en prat med ditt forsikringsselskap IDAG, kan være for sent imorgen. NB!! Jeg snakker om felgpakker som koster 25-100.000,-, ikke vanlige felgpakker til 10-15.000,-.
Thor-Egil Andersen Posted October 1, 2006 Posted October 1, 2006 Har extra forsikring på mine.. Bilder ligger hos selskapet
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now