Guest Jan Posted September 30, 2006 Posted September 30, 2006 Hei Er det noen som vet hvor brede felger og dekk man kan få plasert under original skjermene på en W126 (500 SEL)??? Mener jeg har sett at det går å få godkjent med 8,5/ 235 forran og 10" bak med 265 eller 285 dekk. Men med hvilket innpress??? er det noen som kjenner til dette. Begynner å bli så gammel at den ikke lenger finnes med i felg kataloger rundt omkring. Takksam for svar
Aleks Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Hei Jan Jeg har en W126 Fikk godskjent bilen med 245/40/18. ( ET 18 ) Forand og bak dessverre. Kunne ikke ha 235 forand og 265-285 bak.
CHARLIE Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Da jeg hadde min 1987 500 SEL, så hadde jeg 9 og 10x17 Artec AA med 225/45-17 foran og 255/40-17 bak. Jeg synes fortsatt at dette er felger som kler 126 biler veldig godt. Artec AA er vel det råeste som finnes til en forholdsvis rimelig penge til 126 bilene. Alternativt må man opp i skrudde felger og da snakker vi plutselig 2-3 ganger prisen som på et Artec AA sett. Akkurat om de var godkjente til 126 eller ei, det vet jeg ikke. Men jeg hadde dem på i 3 år og hadde aldri problemer med det. Ettersom jeg har hørt, så triller fortsatt bilen rundt oppe i Naustdal på samme felgene.
Strilen Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Har 235/45 17 foran og 255/40 17 bak på min 420 SE. Fremdekkene må byttes og har fått et tips om at Michelin er et bra alternativ, noen andre tips til hvilken dekk eg bør kjøpe?
CHARLIE Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Michelin er blandt det aller aller beste du kan kjøre på!!! Jeg anbefaler Michelin Pilot Sport PS2 på det sterkeste!!!! Eneste som er synd, er at de er vanvittig dyre.
Strilen Posted January 16, 2007 Posted January 16, 2007 Michelin er blandt det aller aller beste du kan kjøre på!!! Jeg anbefaler Michelin Pilot Sport PS2 på det sterkeste!!!! Eneste som er synd, er at de er vanvittig dyre. Takk for tipset, får snuse litt her i Bergensområdet etter priser på Pilot Sport PS2
Strilen Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Har nå hatt en ringerunde ang priser på Pilot Sport PS2, ja dette var dyre dekk. Håpte at medlemskap i MBE skulle gi noen prosenter hos Solberg Dekk eller Lunde Dekkservice. Prisene ble ikke noe hyggeligere om en hadde medlemskap, det var allt gitt 40% rabatt fikk eg oppgittt. Sjekket da Lunde Dekkservice i Bergen og Stavanger med samme resultat, dekkene var billigere der enn hos Solberg men eg stiller store spørsmålstegn til denne rabattavtalen som det skrives om. Har fått pris på dekkene hos en annen dekklevrandør til bedre pris enn de to ovenfornevnte.
CHARLIE Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Har nå hatt en ringerunde ang priser på Pilot Sport PS2, ja dette var dyre dekk. Håpte at medlemskap i MBE skulle gi noen prosenter hos Solberg Dekk eller Lunde Dekkservice. Prisene ble ikke noe hyggeligere om en hadde medlemskap, det var allt gitt 40% rabatt fikk eg oppgittt. Sjekket da Lunde Dekkservice i Bergen og Stavanger med samme resultat, dekkene var billigere der enn hos Solberg men eg stiller store spørsmålstegn til denne rabattavtalen som det skrives om. Sånn cirka, hva eksakt er det du lurer på angående rabattavtalen??
Jens Honoré Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Hei Er det noen som vet hvor brede felger og dekk man kan få plasert under original skjermene på en W126 (500 SEL)??? Mener jeg har sett at det går å få godkjent med 8,5/ 235 forran og 10" bak med 265 eller 285 dekk. Men med hvilket innpress??? er det noen som kjenner til dette. Begynner å bli så gammel at den ikke lenger finnes med i felg kataloger rundt omkring. Takksam for svar Orginal innpresset på W126 er 30. Så kan du ha ett avvik på totalt 15mm. Dvs du kan gå ned til 22,5 uten å ha typegodkjenning fra leverandør.
Strilen Posted February 23, 2007 Posted February 23, 2007 Sånn cirka, hva eksakt er det du lurer på angående rabattavtalen?? Er litt uklar på hvilken rabatter medlemskap i MBE gir hos Lunde Dekkservice og Solberg Dekk, og videre hvilken pris som er utgangspunktet for beregning av rabatten. Takker for svar
CHARLIE Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 Sånn cirka, hva eksakt er det du lurer på angående rabattavtalen?? Er litt uklar på hvilken rabatter medlemskap i MBE gir hos Lunde Dekkservice og Solberg Dekk, og videre hvilken pris som er utgangspunktet for beregning av rabatten. Takker for svar Avtalen med Lunde Dekkservice skal nå ligge på forumet her et sted. Den betyr bl.a. at medlemmene får minimum 40% rabatt på gjeldene listepriser. Listeprisene står oppgitt i de respektive merkers faktura-grunnlag, som kommer ut en gang i året.
Alexander Posted February 24, 2007 Posted February 24, 2007 Den ligger selvsagt på hovedsiden vår også under samarbeidspartnere: http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_content&task=view&id=290&Itemid=27 Johs. Lunde Dekkservice Forus har den glede å kunne tilby alle medlemmene i MB Entusiastklubb følgende avtale på dekk og felg: 1. Kjøp av dekk og felger til person- og varebiler minimum 40 % rabatt * -Omlegging og avbalansering er inkludert. *prosentsatsen er gitt ut fra gjeldende faktureringsgrunnlag fra norske importører. Dog tas det forbehold om type felger. 2. Dekkhotell kr. 500,- pr. sesong -Inkluderer; -Lagring av hjulene i tørre lokaler fram til neste sesong -Hjulskift -God gratis kaffe mens du venter -Gratis internett kiosk Medlemmene må opplyse om at de er medlem i MB Entusiastklubb for å kunne benytte seg av denne avtale. Denne avtalen gjelder også hos Johs. Lunde Dekkservice i Bergen, Haugesund, Mandal og Kristiansand. Telefonnummer til avdelingene er som følgende; Forus tlf. 51 800300 Bergen tlf. 55 288800 Haugesund tlf. 52 705440 Mandal tlf. 382 66555 Kristiansand tlf. 381 25999
Strilen Posted February 26, 2007 Posted February 26, 2007 Sånn cirka, hva eksakt er det du lurer på angående rabattavtalen?? Er litt uklar på hvilken rabatter medlemskap i MBE gir hos Lunde Dekkservice og Solberg Dekk, og videre hvilken pris som er utgangspunktet for beregning av rabatten. Takker for svar Avtalen med Lunde Dekkservice skal nå ligge på forumet her et sted. Den betyr bl.a. at medlemmene får minimum 40% rabatt på gjeldene listepriser. Listeprisene står oppgitt i de respektive merkers faktura-grunnlag, som kommer ut en gang i året. Ok er blitt litt klarere dette med rabatter, men er ikke helt fornøyd. Hva er listeprisen i fakturagrunnlaget for Michelin Pilot Sport PS2 235/45R 17? Solberg Dekk oppgir prisen til 2064 kr pr dekk og da gav dem ikke noe rabatt til MBE medlemmer. Takker for svar
CHARLIE Posted February 26, 2007 Posted February 26, 2007 Listeprisen på Michelin Pilot Sport PS2 i siste faktura-grunnlag (som gjelder f.o.m. 1.Mai 2006) er følgende; 235/45-17 94Y 2.655,- pr. stk + 25% mva (225/45-17 91Y 2.454,- pr. stk + 25% mva) Hvis du skal ha 4 dekk, så blir reknestykket slik; 2.655,- -40% rabatt = 1.593,- pr. dekk + mva 1.593,- x 4 dekk = 6.372,- + 25% mva = 7.965,- I vårt tilbud til klubben så er montering inkludert. Det betyr at det ikke legges til noe mer enn den summen vi kom frem til. Jeg pleier alltid å runde ned, så jeg hadde nok sagt 7.900,- ferdig montert og inkl. mva. Men som du ser så er det litt å spare på å velge 225/45-17
Strilen Posted February 26, 2007 Posted February 26, 2007 Flott, havner omtrent på samme pris som eg fikk oppgitt på tlf fra Lunde Dekkservice. Den var 1950 kr pr dekk inkl allt. Må vere bra dekk dette til den prisen
CHARLIE Posted February 26, 2007 Posted February 26, 2007 ...Må vere bra dekk dette til den prisen Du får jo bare prøve selv, men jeg er overbevist om at du vil bli fornøyd!!! Dette er krem-dekk
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now