Jump to content

Bytte mellon dempere, fra nivåreg til uten.

Recommended Posts

Posted

Bilen min 230E 91 mod sedan har nivåreg. det er byttet til uoriginale dempere uten nivå bake. verkstedet (autoparts) blinnet rørene til de originale for å kunne sette på denne dritten til 700 kr. pr stk. ..

så det var snakk om akkumulatorer til biler med nivåreg. har jeg det? er de i bruk nå eller. håper ikke verkstedet har ødelagt muligheten for å få nivåreg tilbake hvis jeg kjøper nye dempere med nivå på..

Har tenkt å kjøpe gule KONI dempere til bilen min, trenger ikke nivåreg for min del, men er det noe problem med ett eller annet når man gjør slikt?

Så har jeg hørt at det er to typer fjærer på bilen bake. (fra Eibach)

Et sett for bil men nivåreg og ett sett for bil uten. har det settet for uten nivåreg (fordi mitt ikke er i bruk) liggende som skal monteres i morgen. Kan jeg montere de? Hva er forskjellen på fjærene? er det bare høyden så de ikke skal dette av når bilen blir høy eller? hehe.

jaja, lurte visst på mye her da, håper på gode svar. :)

Mvh. LP Hillesatd

Posted
Bilen min 230E 91 mod sedan har nivåreg. det er byttet til uoriginale dempere uten nivå bake. verkstedet (autoparts) blinnet rørene til de originale for å kunne sette på denne dritten til 700 kr. pr stk. ..

så det var snakk om akkumulatorer til biler med nivåreg. har jeg det? er de i bruk nå eller. håper ikke verkstedet har ødelagt muligheten for å få nivåreg tilbake hvis jeg kjøper nye dempere med nivå på..

Har tenkt å kjøpe gule KONI dempere til bilen min, trenger ikke nivåreg for min del, men er det noe problem med ett eller annet når man gjør slikt?

Akkumulatorene dine ligger rett bak baksetet, hvis du løfter teppet så skal du se de, er ihvertfall slik på stasjonsvogna, det er to svarte plastkulet med ca 7-8cm i diameter.

Håper de har koblet av reguleringa på stabstaget, ellers så ligger pumpa di inne hele tiden, hvis de har gjort det er alt ok, sjekk dette.!. :P

Gule koni er helt greie dempere, jeg ville heller kjøpt Bilstein Sprint, det er bedre dempere, og de er noen mm kortere i "kassen" det er good når du har senket bilen, de koster bare en hundrings mer..... :P

Jeg hadde kjøpt brukte nivådempere, sjekk om Hauk har liggende brukt, bare de ikke lekker er alt ok.....

Posted

okei takk! :P skal sjekke. men bilstein sprint er det samme som er på sportline? er de mykere enn koni? Gass? :P

Posted

Bilstein Sprint er stivere enn sportline dempere (sportline har også brukt Sachs dempere tidligere), tror Bilstein sine "sportline" dempere heter bare sport, Sprint er da ett hakk vassere... :P

Har også lest at Bilstein har også bedre på demping "ut", samt at de har 5-10mm kortere "kasse" slik at de er bedre tilpasset senkede biler. :P

Posted

okei. fint det. vet at koni sine er gode og kjøre med. passe stiv. vil ikke ha dempere som er slakkere.. er de justerbare? hvor får jeg tak i de. har ikke på mekonomen..

Posted

Auto trio vet jeg har de, sjekk Bilstein sine nettsider, der står forhandlere..... husk du har rabatt hos autotrio når du er medlem i klubben.... 8)

Posted

skal finne ut av det. :P

Er de justerbare??

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...