Jump to content

Pumpe? framme på motoren.

Recommended Posts

Posted

Har en pumpe av noe slag framme på motoren min. 230E.

Tror den går på kamakselen. Har sett biler uten denne.. er den til nivåreg eller asd?

Hva heter motoren min forresten? 91, mod :)

Posted

Den går til både nivåregulering og ASD hvis du har en eller begge deler.

Motoren heter M102.

Han sier den går på kammen. Det må da være noe annet? Mulig å få et bilde av denna pumpa?

Posted

Motoren heter M102.

Han sier den går på kammen. Det må da være noe annet? Mulig å få et bilde av denna pumpa?

Vakumpumpa ?? :P

Posted

kan legge ut bilde etterhvert, kanskje det er vakumpumpe. merer jeg har sett biler med samme motor uten..

Posted

kan legge ut bilde etterhvert, kanskje det er vakumpumpe. merer jeg har sett biler med samme motor uten..

Hva er det av slanger og slikt på den, da? Er det vakuumpumpe på bensinbiler?

Posted

Motoren heter M102.

Det ER pumpa til ASD. Viss ikkje denne bilen er en spes godt utstyrt med nivå. Det er kammen som driver denne pumpa.

Posted

Helt riktig. På M102 drives hydraulikkpumpa av kammen. Derfor er det noe dritt hvis den skjærer seg... Elendig opplegg, skjønner ikke hvorfor de ikke brukte duopumpe på disse motorene også.

Posted

Motoren heter M102.

Frode da....  8)

ASDPump.jpg

Posted

Motoren heter M102.

Frode da....  8)

Ah, den der, ja.

Tenkte på noe som satt oppå toppen, jeg. Hadde det på den siste patrolen og laurelen. Det var vakumpumpa som ble drevet av en sak tilsvarende de som døtter ned ventilene.

Posted

helt riktig. den pumpa :P

så den går til asd og nivå? har begge deler jeg.. så nivå og asd går på hydraulikk? ingen pnaum...?

Posted

helt riktig. den pumpa :P

så den går til asd og nivå? har begge deler jeg.. så nivå og asd går på hydraulikk? ingen pnaum...?

Stemmer. Begge deler går på hydraulikk.

Guest Jan-E.
Posted

Helt riktig. På M102 drives hydraulikkpumpa av kammen. Derfor er det noe dritt hvis den skjærer seg... Elendig opplegg, skjønner ikke hvorfor de ikke brukte duopumpe på disse motorene også.

Er det et problem med at disse pumpene skjærer seg da?

Hydrauliske pumper som drives av registeret har da vært på traktorer, anleggsmaskiner o.l i en mannsalder, og jeg kan ikke si at jeg verken har opplevd eller hørt om at det skal være noen dårlig løsning.

Posted

Jeg har hørt om at det har skjedd på biler som har vært tomme for hydraulikkolje, men jeg har aldri sett det med mine egne øyne.

Poenget her er at MB brukte duopumper på andre biler, dvs en pumpe som drev både servostyring og hydraulikk. Jeg anser dette som en bedre løsning.

Guest Jan-E.
Posted

Kanskje det ikke er servo på simpleste 2-2.3 liters st.v utgave?

Og st.v har vel nivå som standard?

Dermed dumt med servopumpe på en bil uten servo.

Bare ren gjettning  :?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...