ThaHaukjem Posted December 17, 2014 Posted December 17, 2014 Hei Nylig kjøpt min første mb, w211 2003 mod 220 cdi og storfornøyd, men har irritert meg over at det ikke var bluethooth, navi eller noe i den. Så da fikk jeg et godt tilbud på en kvalitets 2-din pinoner spiller med navi og hele pakka. Det som er problemet er "som jeg har forstått" isteden forsterker i spilleren er det en separat spiller. Dette fant jeg ut at hele midtkonsolen var demontert Hvordan skal jeg få den nye spilleren til å samspille med detta oplegget her? Fins det noe overgang etc til vanlig ISO tilkobling? Takker for alle svar på forhånd!
Christian Sørensen Posted December 19, 2014 Posted December 19, 2014 Stikk på Thorsov Bilrekvesita ,eller noe slikt, de har ISO koblingen du prater om. Har selv byttet i min 2007 w211 E220CDI. Nappet ut den originale, koblet på ISO kabel som passet til den typen bil, satte inn den nye spilleren. Voila, det funket
Guest 1042 Posted December 19, 2014 Posted December 19, 2014 Er 2 typer spiller-opplegg i 211. Ene er spiller med integrert forsterker og tuner, andre er styringsenhet med ekstern forsterker. Denne sitter da i bagasjerommet på venstre side. modellen(e) med integrert forsterker er: -Audio 20 cd. En ren radio/cd spiller med mulighet for 6 platers cd-skifter i tillegg. -Comand NTG 2.5 (Navi med integrert HDD og forsterker, blutooth handsfree og SD-kort-leser. Kun 09 modeller) -Audio 25 (radio/CD med bluetooth handsfree, intern HDD og SD kort-leser. Kun 09 modeller). Disse vil jeg tro at lett kan byttes til ettermarkedsenheter. Audio 20 CD kan oppgraderes til Audio 25 og NTG 2.5 med bare behov for en kabelovergang. Enhetene med ekstern forsterker: -Audio 20 kassett. Radio med kassettspiller og eventuelt CD-veksler. -Audio 50 APS. Minste navi uten kartvisning. Piler i display. CD spiller og veksler. -Comand NTG 1. Fullverdig navi. Audio 20 kassett og APS kan lett oppgraderes til NTG 1, men ikke til NTG 2.5. På grunn av plassering av forsterker ser jeg for meg at det ikke bare er å bytte ut headunit til ettermarked. Noen som kan bekrefte at jeg har rett eller tar feil?
Guest 1042 Posted December 19, 2014 Posted December 19, 2014 Fant denne. ser ut til å være kurant å bytte ut spillerene med ekstern AGW. Lykke til! http://mbworld.org/forums/w211-amg/552482-just-upgraded-my-comand-ntg1-kenwood-dnn991hd-aftermarket-headunit.html
Megaoctane Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Så rimelig malplassert ut på bildet tatt i dagslys. Originalt all the way. Søk på ebay eller finn etter comand enheter og få montert det isteden.
bsmercedes Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 jeg monterte kenwood 2 din i min 211 en gang i tiden var aps50 i bilen, måtte legge opp ledning til alle høytalere fra bagasjerommet og fram til spillern og måtte legge opp strøm over tenning, fra batteri og jord. er kun to optiskekabler som går fra bagasjerommet og fram til spilleren.
ThaHaukjem Posted December 21, 2014 Author Posted December 21, 2014 okey Etter å ha lest og søkt på internett en god stund nå har jeg fins det 3 løsninger 1. Kjøpe tilsynelatende den eneste "converter boksen" som fins til 4000,- http://www.ebay.com/itm/NAV-TV-NTV-KIT421-Radio-Replacement-Interface-w-M-O-S-T-Fiber-Optic-Retention-/361121974510?hash=item54148c08ee&vxp=mtr 2. Bytte hele anlegget å bruke x antall tusen på forsterkere og høyttalere. 3. Eller bytte til comand.. Da spør jeg hvor mye koster en comand enhet med bluethooth og navi som er "plug and play" ny? Eller brukt er vel kanskje det beste EDIT: Har kasset Audio 20 med CD veksler
Guest 1042 Posted December 21, 2014 Posted December 21, 2014 Er bare 1 comand med blutooth i enheten, og den vil ikke passe. Finnes dog adaptere som gir deg DAB, blutooth og annet. Ikke altfor billig det heller.
ThaHaukjem Posted December 21, 2014 Author Posted December 21, 2014 Er bare 1 comand med blutooth i enheten, og den vil ikke passe. Finnes dog adaptere som gir deg DAB, blutooth og annet. Ikke altfor billig det heller. .... Mener du da adapter til den eksisterende spiller? Har du noen linker?
Phantom Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Jeg syns rimeligste løsning er ntg 1 + dension blutooth/usb adapter. http://www.ebay.com/itm/Mercedes-E-Class-W211-Dension-Gateway-500S-BT-iPod-iPhone-USB-Bluetooth-Adaptor-/171173833020?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item27dac1693c
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now