Jump to content

Recommended Posts

Posted

Du tenker på flapsa til resonansinnsuget?

Kobler du fra slangene må du i det minste passe på å plugge de, ellers får du dårlig med vacum ellers på bilen.

Dersom du har turbo har liksom disse flapsene mistet livets rett, for å lage minst mulig kluss, hadde jeg hektet av overføringen mellom vacumklokkene og spjeldene og festet spjeldene i åpen stilling slik at mest mulig luft finner veien gjennom innsuget. Det vil si at man bare lar vacumsystemet jobbe med sitt, men at spjeldene aldri er tilkoblet vacumklokka som sørger for bevegelsene.

Hva gjør du med veivhusventilasjonen? Da tenker jeg på alle de småhullene i innsuget. Tetter du disse?

Jeg har tenkt en stund på dette med turbokonvertering av disse, og å ha på et turboinnsug fra W210 og modifisere det slik at gassoverføringen som går innimellom originalinnsug også kan gå gjennom turboinnsuget. Da slipper man også å tette de små hullene som veivhusventilasjonen går i. Motoren blir også enklere å sette tilbake til originaltilstand dersom man gjør det slik, dersom man blir tatt i teknisk noen gang. Det blir også mye mye enklere å få på plass en intercooler.

Posted

Okey, jeg har turbo innsug liggans men tenkte jeg bruker det orginale imellom tia til jeg får tak i intercooler, og da var jeg ikke sikker på hva keg skulle gjøre med vaccumen.

Veivhusventilasjonen tenkte jeg at jeg bare plugger igjenn eller noe, og koble den til på luftfilter røret

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...