Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har akkurat hat bilen på verksted. Den går i nød. Fikk beskjed at partikkelfilteret må skiftes.

Prisen jeg fikk av bos verkstedet er 40.000,- alt inkl. Dyrt?? 

Posted

Det var ei dyse som gikk i stykker og det har gått noe olje gjennom eksosen. Fikk

den inn på verksted og de skiftet dyse/olje-o.filter/renset partikkelfilter og bilen gikk fint

ett par dager. Så kom motorsymbol opp med orange lys og den gikk i "nødmodus"

Mistenker de ikke har kodet inn at det er renset. Men vanskelig å kommunisere med de bos karene.

Henter den i morgen. Får bare parkere den. Takker for tipset, men ser at de kun har til w203. Min er en W204.

Noen som vet om andre firmaer i Tyskland hvor man kan få kjøpt dette?

Posted

Vet ikke hvor mye du har gjort med dette, men: Hvilken modell er dette, er den kjøpt ny i Norge, i tilfelle har den gått over 100.000 km? Hvis det ikke er garanti på den lenger, har du undersøkt mulighetene for reklamasjon. Har BOS-avd. du forholder deg til forsøkt å søke kulanse hos Mercedes hvis garantitiden er ute? Jeg hadde iallefall ikke gitt meg med det første.

Har hørt om andre som også har fått ødelagt partikkelfilter etter at dyse gikk i stykker. Dette var innenfor garantitiden, så det var ikke noe problem. Men det er jo latterlig at ei gåen dyse skal kunne føre til en følgefeil til 40000 etter min mening....

Posted

Takker for svar. Ser at de har slike på www.mbgtc.de

Men så er det å finne de rette filteret. Kjedelig å bestille feil. Ser det er forskjellige typer til w204 cdi.

Bilen er importert fra Tyskland, så det er ikke garanti.

Det er en 2011 mod. (reg. 2010) gått snaut 100.000km

Jeg fikk hakeslepp når de forlangte 40.000,-

Jeg har jo bet 18.000,- for skifting av dyse + skift av olje div. Så totalt 58.000,- skal de ha m/partikkel filter skift. Sykt dyrt,

så jeg må finne en annen måte og få reparert dette på..

Posted

Klart de kan søke kulanse. Jeg har fått skiftet mye forskjellig på mine biler. Alle har vært importert. Selvfølgelig ligger du best an om alle servicer osv. er gjort hos BOS.

Posted

Jeg skulle sendt deg en julepresang Will :-) Jeg var hos verkstedet i dag og de søkte om kulanse.

Fikk svar i ettermiddag. De dekker både nytt partikkelfilter og reperasjon av dyse. Hadde ikke du nevnt dette måtte

jeg ha kostet det selv. Så er veldig happy nå. Skylder deg stor takk Will!

Posted

Bare hyggelig å kunne hjelpe. Er derfor slike forum eksisterer.

Det som er synd er BOS-avdelingen du har vært i kontakt med ikke gjorde dette automatisk, og er dermed i utgangspunktet med på å gi Mercedes et ufortjent dårlig rykte. Alle biler feiler før eller siden, men det er måten du ordner opp etter deg som avgjør om de fleste kundene er villig til å komme tilbake. Min erfaring er at Mercedes gjør nettopp det i de fleste tilfeller, bare BOS søker på riktig måte. Selv om du i utgangspunktet ikke har rett på å få det dekt. Det skal overhodet ikke være kundens oppgave å si fra om hvilke muligheter som finnes.

Posted

Bare hyggelig å kunne hjelpe. Er derfor slike forum eksisterer.

Det som er synd er BOS-avdelingen du har vært i kontakt med ikke gjorde dette automatisk, og er dermed i utgangspunktet med på å gi Mercedes et ufortjent dårlig rykte. Alle biler feiler før eller siden, men det er måten du ordner opp etter deg som avgjør om de fleste kundene er villig til å komme tilbake. Min erfaring er at Mercedes gjør nettopp det i de fleste tilfeller, bare BOS søker på riktig måte. Selv om du i utgangspunktet ikke har rett på å få det dekt. Det skal overhodet ikke være kundens oppgave å si fra om hvilke muligheter som finnes.

:) :) :)

• 2 months later...
Posted

Helt utrolig motorlampa lyste igjen og bilen gikk i nød. Var over 40 mil hjemmefra men kom meg hjem. Feil: tett partikkelfilter. De skiftet det for

2 mnd siden og nå er det nye tett. Kan det være at de ikke har fått ut alt olja som var i eksosanlegget. Det gikk en del olje gjennom eksosen når dysa gikk i stykker.

Surt å betale for dette! :-(

Posted

Helt utrolig motorlampa lyste igjen og bilen gikk i nød. Var over 40 mil hjemmefra men kom meg hjem. Feil: tett partikkelfilter. De skiftet det for

2 mnd siden og nå er det nye tett. Kan det være at de ikke har fått ut alt olja som var i eksosanlegget. Det gikk en del olje gjennom eksosen når dysa gikk i stykker.

Hadde for en tid siden en Volvo V70. Da jeg kjøpte denne brukt i 2009 var jeg plaget med at bilen kjørte regenerering av partikkelfilter. ganske ofte Tok dete opp med mitt lokale Volvo verkstedet. De utførte en grundigere regenerering. Jeg måtte inn igjen på verkstedet en liten tid etterpå for samme feil. Feilen ble borte da jeg hadde bilen inne på service. Det ble da fylt på olje beregnet for biler med partikkelfilter. Jeg tror forrige eier hadde hatt på en olje ikke beregnet for partikkelfilter.

Kanskje ikke samme problem hs deg, men hvem vet.......

Guest alexanderst
Posted

Det må da være en slags form for reklamasjonsrett/garanti på verkstedarbeidet som er utført?

Posted

Tar servicene hos bos og ser de bruker 5W-30. Mener de bruker Mobil1

Mobil1 kan være så mangt. Eneste olje du skal ha derfra er  merket "esp formula". Viskositeten er uvesentlig her da den finnes kun i noen nært beslektede viskositeter..

Har de ikke brukt esp er det alene reklamasjonsgrunn.

Posted

Feilkoden er vel ikke tett partikkelfilter?

Det er vel en annen feilkode?

Det er utrolig mange feilkoder på differanse trykk, aske innhold, sot innhold, tempsensorer....

Hva er "Mercedes" orginal koden?

Husket de å programmere opp motorstyring etter skifte. Det må man hvis ikke går det ikke lange tiden før feilkoden kommer tilbake.

Skiftet de differanse trykk sensoren?

Mange på merkeverksted bare skifter. De renser de aldri.

Har renset nermere 50 stykk uten en eneste feil etterpå.

Posted

Olje for partikkelfilter motor? Er det forskjell på det. Hva har olja i eksosen å gjøre på en fungerende motor?

Jepp, motor med partikkelfilter skal ha spesiell lav-aske-olje for å forbygge tett partikkelfilter.

Jeg tipper at det heller er snakk om uforbrennt diesel i filteret. Sikkert ikke noe digg for filteret det heller.

Posted

Det var en feil på differansetrykksensor og dermed startet ikke brenningen av filteret er svaret fra bos verksted

Men det er da grenser for hvor mye utlegg en skal ha ifbm partikkelfilter...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...