Stubsjøen Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Hallo! Istad dro jeg ut OVP reelet for å sjekke sikringa. OK Måtte ut med bensinpumpe reelet for å komme til. OK Det var et slit å få på plass igjen disse. Første gangen skjedde det ingenting når jeg vridde om nøkkelen. Reelet var ikke godt nok festet. Ut med batteri osv for å feste reelet enda en gang. Når jeg vridde om nøkkelen nå, så var alt normalt igjen. Alt gikk rundt osv, MEN bilen fyra ikke. Kan konkludere med at bilen ikke får bensin. Jeg kan høre at bensinpumpa suser når jeg vrir om nøkkelen. Tar jeg ut bensinpumpe-reelet så hører jeg ikke susing fra pumpa. Noen idee om hva som er galt? Er et av reelet ødelagt? Takk
Tor Anton Posted December 16, 2014 Posted December 16, 2014 Først, hva slags bil er det snakk om??? Så på generel basis: Problemet er ovp. Da du tok det ut brøt du mest sannsynlig kontakten i relèet. Loddingene i disse relèene er veldig dårlige. Du kan åpne det å lodde opp igjen alle punktene.
Stubsjøen Posted December 16, 2014 Author Posted December 16, 2014 Oi, beklager. Snakk om en 190E 1990. Så bensinpumpe releet er det ikke? Røska rimelig bra i OVP reelet for å få det ut. Men sikringa er hel. Første gangen jeg satt på plass OVP releet så skjedde det ingenting når jeg vridde om nøkkelen. Andre gangen jeg satte det på plass, så gikk alt rundt men den ville ikke fyre
FredrikE300D Posted December 16, 2014 Posted December 16, 2014 Som Tor Anton sier, så er disse OVP relleene befengt med dårlige loddinger. Og at en dårlig lodding ble til brudd når du kjempet med å få den ut/inn er ikke unormalt. Kan du lodde/kjenner noen som kan lodde kan du ta av kapslingen på relleet og lodde over det på nytt. Hvorfor tok du det ut i utgangspunktet?
Stubsjøen Posted December 16, 2014 Author Posted December 16, 2014 Okey, takk for svar. Kan prøve å lodde den selv. Kan vel egentlig bare bestille en ny en da skjønner jeg. Tok den ut for å sjekke sikringen. Har problemer med at bilen dør på tomgang når den er kald. Det var noen som foreslo å sjekke sikringen ved sånne problemer.
Tor Anton Posted December 16, 2014 Posted December 16, 2014 du kan prøve å klemme og banke litt på det,men greit å ta det ut å lodde.
Stubsjøen Posted December 16, 2014 Author Posted December 16, 2014 Satt på plass igjen OVP relet istad. Nå fyra faktisk bilen. Men gikk ganske ujevnt, dør på tomgang. Tok en liten tur ut fra hjemme og plutselig daua bilen. Bare brå stoppa. Har da bestilt meg nytt OVP relet Håper dette løser problemet.
Stein Arnestuen Posted December 26, 2014 Posted December 26, 2014 Hvordan gikk det med denne , fant du ut av det?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now