Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

Jag har ett litet problem.

Mitt batteri i min MB E200CDI -00 (w210) har dött så jag kommer inte in i bilen med varken nyckelbrickan eller med metallnyckeln.

Jag tar mig inte in på varken förardörren eller bagageluckan.

Har läst nånstans att det ska finnas en liten lucka under passagerarbaljan där det ska finnas en pluspol som kan koppla sig till men jag finner den inte. :/ Är ikke så flink på bilar.

Någon som har en bild eller bättre förklaring på vart den kan sitta???

Tack för all hjälp jag kan få.

Posted

Aner ikke hva en passasjerbalj er, dessverre.

Det enkleste er nok å jekke opp bilen, skru av deksler under, og koble startkabler eller batterilader rett på startmotoren.

Posted

Jeg låste opp førerdør med nøkkel da min "døde" under lagring sist vinter. Det forutsetter, som skrevet over, at man har riktig mekanisk nøkkel og har låssylinder som fungerer.

Det er luke til å kople fra minuspolen i fotbrønnen bak på høyre side så man slipper å fjerne setepute, men jeg ser ikke helt hvordan det hjelper i dette tilfelle.

Kan hende er veihjelp for å få åpnet døren enkleste alternativ, hvis en ikke får låsen til å fungere.

Posted

Biltema har vel slike puter man legger inn mellom dør og tak..

Den pumpes så opp, og man bruker egnet utstyr for å dra i dørhåndtaket slik at man får åpnet bilen.

Det er ikke like enkelt i alle tilfeller..

Posted

Jeg mener å ha lest et sted at det er et sted bak plasten mot innerskjermen på en av forskjermene, man kan koble på strøm og bilen livner til på disse?

Ellers er strøm på startern en sikker "vinner".

Posted

Biltema har vel slike puter man legger inn mellom dør og tak..

Den pumpes så opp, og man bruker egnet utstyr for å dra i dørhåndtaket slik at man får åpnet bilen.

Det er ikke like enkelt i alle tilfeller..

Det er slett ikke enkelt. Jeg måtte ha hjelp av Viking til å åpne min en gang, og han strevde fælt. Stiv  dørramme, og vanskelig å få tak på dørhåndtaket. Men det gikk til slutt. Det beste var at det var gratis. ;) Har du veihjelp via forsikring eller medlemsskap i NAF/KNA/Viking/Falck eller lignende er det å anbefale mot å begynne med det selv.

Posted

Tack för alla svar...

Men jag fick erkänna mig besegrad å ringde NAF å de fick komma å åpna bilen åt mig... Det tog dom 10 min så var bilen åpen å motorn spann som en katt... :)

Så nu ska den in på verkstad så dom kan fixa bromsrören så jag kan köra den igen. :)

Jo med passagerarbaljan menade jag fotbrønn på passagerar sidan. :)

Posted

Fint at det ordnet seg og velkommen i klubben. Kanskje lurt å sørge for

at nøkkellåsen kan brukes hvis dette skulle skje igjen  :).

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...