Jump to content

Hvor finne dieseldyser til Mercedes Benz 1017F (Brannbil)

Recommended Posts

Posted

Heisann.

¨Brannvesnet¨ her jeg bor har gitt opp med å finne dyser til denne bilen.

er det noen her som klarer bedre å finne ?

Evt. delenr på disse?

Fant ikke frem i EPC selv.

Regnr: RA 8117

Understellsnr: 38008114796894

Takker så mye for hjelp på forhånd!

Mvh

Jørgen

Posted

Er det ikke a0010172721 du skal ha da? Iflg EPC er dette "nozzleholder with nozzle" Koster f.eks 5876 ny hos Stjerneservice. Men skal også finnes som overhalt del. Skal ikke forundre meg at Mercedes også har en panteordning på disse, så du får tilbake noen kroner om du leverer inn de gamle

Posted

Regner med det, men ville dobbelsjekket med MB-forhandler(kanskje ikke den du har forhørt deg med allerede  :? ) før det eventuelt bestilles noe. Slik jeg leser EPC kan en dessverre ikke bestille bare dysespiss lenger(gikk mest sannsynlig før), nå må hele dysa med holder kjøpes...

Men vil jo tro at dysene kan overhales/justeres. Skal vel mye til at de er så ødelagt at det ikke går/vil lønne seg... Uansett ville jeg tatt en tlf til Steffen Schmitt, som FrodeS nevner. Han tar ikke mange 100-lappene overhaling av ei dyse. BOS, hvis det er de som sier at dysene må byttes, er stort sett bare delebyttere.

Posted

Får gi beskjed til vedkommene som trenger dyser om å ta en telefon til denne fyren dere nevner.

kan ikke sendes inn til overhaling da bilen er rigget for utrykkning ved brann.

Posted

Men hvis dysene ikke er bra, så  er det vel ikke mye hjelp i bilen uansett?

Hør med Steffen, og ta det derfra. Han tilbød meg byttedyser da jeg hadde mine hos han. Klubben har avtale med han, så be brannvesenet melde seg inn :)

Posted

Men hvis dysene ikke er bra, så  er det vel ikke mye hjelp i bilen uansett?

Hør med Steffen, og ta det derfra. Han tilbød meg byttedyser da jeg hadde mine hos han. Klubben har avtale med han, så be brannvesenet melde seg inn :)

hehe :D

Tviler på dem melder seg inn :P

En av dem er ¨hobbymekaniker¨ her på øen å tar på seg det meste av oppdrag.

Skal få¨han til å ta en telefon til Steffen Schmitt ;)

Skal heller få han til å ta en telefon til

Posted

Komplett dyse til denne bilen har i følge EPC nummer A 001 017 27 21, er en byttedel (de gamle må leveres inn) og koster i Tyskland ca. 460 Euro pr. stk.

Løs dysespiss står ikke som en "gyldig del" for denne modellen i EPC. :)

Posted

Om dysene blir skiftet så blir prisen mer enn hva bilen kostet.

6 sylindret dieselmotor så :P

Problemet med bilen er vel at den røyker mye. mulig de må ta ut dysene og sjekke dem før noe som helst gjøres =)

Men takk for gode svar å forslag :D

Posted

Dysespissene har sikkert et Bosch-nummer. Prøvd å kjøre på med "diesel purge"? Søk på nett, så ser du hvordan det funker. Kort forklart - man kjører motoren på en liter eller to rent rensemiddel, ikke bare slumper det på tanken. Har fungert veldig bra på de motorene jeg har prøvd det på.. :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...