Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg ønsker meg en S124 modellbil, og da naturligvis i farge 172 Antrasitt.

... for -det- er jo enkelt å finne.

Er det noen som har prøvd seg på å lakkere en modellbil? Funker det? Må vel bli litt pirk å maskere ordentlig?

Posted

Hmm........ dette har jeg også lyst til å prøve.... Gi gjerne tilbakemeldinger på hvordan denne lakkeringen går da Frode......

Posted

Frode: Om du finner en S 124, kjøp en til meg også.... vill ha.... samme hvem farge, men helst 199  :)

Ja, først og fremst må man jo finne en... Ikke lett bare det.

Posted

Jeg har sagt det mange ganger: S124 i skala 1:18 finnes, men ble produsert som en limited edition serie i få eks. og er av den grunn vanskelig å få tak i. Har ikke hørt om noen nyere produksjon av denne bilen... Små pysemodeller er lett å få tak i.

Posted

Jeg fikk kontakt med en kar i dag, og jeg har fått i bestilling den siste S124`en han hadde igjen i modellbil, dog skala 1:43.

Han karen som skaffer den, har jeg bedt om å gjøre litt research for å prøve å skaffe 1:24 eller 1:18 skala.

Så jeg kan melde fra når jeg vet noe mer?

Posted

Det er nå bedre å ha en 1:43 versjon stilt ut inni stor-versjonen, enn å ha stående en SL baki der (som jeg har i dag...)...  8)

Posted

Vanligvis lakeres modellbilder på innsiden :-D

:shock: :shock: :shock: :shock: Hva er vitsen med det??

Minichamp har laget S124 i scalamodell 1:43. Jeg har den i fargekode 199 og i Nautic Blå. Den i 199 skal jeg ha selv, siden jeg har hatt en slik i 1:1 tidligere. Den blå kan nok selges til rette prisen.

Posted

Jeg har meget god erfaring med www.modelcarworld.de. Har kjøpt flere ganger av de, og har alltid fått det jeg skal ha til riktig pris. Tar riktignok 2-3 uker før de kommer, men den som venter på noe godt..... :wink:

Posted

[-o< ha tolmodighet Charlie , så nydlige biler blir helt sikkert laget på nytt. Men da må det være en god produsent som lager disse for eks. Auto-Art ,Ertl ,Yat Ming. Eller aller helst CMC eller BBR. Har noen av disse i min sammling de er helt fantastiske. :D :D Jeg følger med nesten hver dag he-he :) :)

Posted

Minichamp har laget S124 i scalamodell 1:43. Jeg har den i fargekode 199 og i Nautic Blå. Den i 199 skal jeg ha selv, siden jeg har hatt en slik i 1:1 tidligere. Den blå kan nok selges til rette prisen.

De modellbilene jeg har holdt på med, samt omtrent alt annet som smallsize, hobbyklubber osv osv osv driver med kommer med klart skall...

mao gjennomsiktig.. da lakerer man på innsiden.. Det bevarer fargen bedre og den tåler mer juling

Posted

De modellbilene jeg har holdt på med, samt omtrent alt annet som smallsize, hobbyklubber osv osv osv driver med kommer med klart skall...

mao gjennomsiktig.. da lakerer man på innsiden.. Det bevarer fargen bedre og den tåler mer juling

Ehhh...?? Jeg tror muligens du tenker på en annen type modellbiler enn de vi snakker om her. Vi snakker om eksklusive tro kopier i stål!!

Posted

skjønte det sånn etter hvert jeg også gitt...

1/24 var da jævlig å smått dem skulle ha det da... hehe

Jaja, får vel skaffe meg en 1/12 eller 1/16 mod av w202 jeg da...

sørge for å få inn lys og alt i den hehe

• 2 years later...
Posted

God kveld folkens! :D

Skulle bestilt meg noen felger til min nye 500SEC i 1:18, men aner ikke hvor jeg skal bestille?

Noen som har steder og anbefale? Trenger ikke å være i Norge bare de sender til Norge.

Prøver også å få taki W124 i 1:18 og 199 blåsort met.

Fint om noen vet av sider der de selger skala 1:87 også, da jeg må ha biler til modelltogene mine.

Jøran

Posted

God kveld folkens! :D

Skulle bestilt meg noen felger til min nye 500SEC i 1:18, men aner ikke hvor jeg skal bestille?

Noen som har steder og anbefale? Trenger ikke å være i Norge bare de sender til Norge.

Kan jo prøve han Kai her i DK og høre om han kan lage:

http://www.slotforum.com/forums/index.php?showtopic=36718

Prøver også å få taki W124 i 1:18 og 199 blåsort met.

Mmm, jeg skulle gjerne hatt S124 i 1/32 (bilbane)

Fint om noen vet av sider der de selger skala 1:87 også, da jeg må ha biler til modelltogene mine.

Jøran

Dette er 1/76, men det er kanskje for stort og kanskje litt for engelsk?

http://www.traincity.co.uk/index.php?cPath=1_500&osCsid=930e2b2214fcbc840345fafc0a012100

Posted

Satser heller på å kjøpe noen felger fra et firma, for jeg vet det finnes, men det var bare hvor...

1:72 blir desverre alt for stort for modelljernbane i H0 (1:87) størrelse.

Posted

Her finner dere masse Mercedes'er i 1:43, en av størrelsene som nesten alt finnes med detaljer!!

Og her er det en til....http://www.minimerc.co.uk/browse/

Jøran, skal du ha store felger, så kan du ta en tit her! De komme fra USA og med dollarkurset, er det ikke så galt...Har kjøp MASSE felger der ifra 8)

Eksempel på felg og størrelse!

DSC00411.jpg

Og FrodeS: Det går ann å lakke fint de som er i metall.... Samme metode som 1:1 skala!! Men jo større, jo lettere... Har prøvd på en 1:18 Mercedes SEC, En 1:24 Mercedes 190E EVO og en 1:43 Mercedes 190E som ble til STV :P

Posted

ebay.com og ebay.de er tingen for å finne modellbiler. Er mest å finne på ebay.de og her finnes også en del felger.

Ja, du har en god del erfarind du Kenneth S :P Har du handlet noe i det siste? Og 124'en har kommet i 1:18 :wink:

Posted

Se her ja! Hjertelig takk for svar. Tror nok ikke SECen skal få cromfelger, men hadde håpet på å finne noen felger som iallefall ligner MB felger i 17 eller 18".

Ellers så har jeg snakket med P&A import igår og han får inn Autoart W124 1:18 i sølv og bornitt om 3-4uker. :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...