IceBerg Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Har en 2003 W211 som har ruslet omlag 140.000 km. Synes den til tider girer unødvendig rykkete. Spesielt ved lave turtall og lite gasspådrag. Med litt pådrag girer den stort sett veldig mykt. Tenkte den sikkert kunne ha godt av å få flushet gearkassen... Har forhørt meg litt rundt i Bergensområdet og fått 2 tilbud jeg synes var fornuftige: Autoteam Nesttun: Rense kassen med rensemiddel. Deretter flushe 15L fluid med flushemaskin. Bytter ikke filter i kassen her. Automatgear Service AS: Kun flushing med 15L fluid. Ukjent hvaslags metode de bruker. Bytter filter og pakning til bunnpanne. Noen som har erfaring med noen av disse verkstedene, eller har prøvd liknende prosedyrer? Hjelper dette noe, eller må man bare belage seg på å overhale ventilblokken?
Kenneth Sivertsen Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Den nappinga er converter sin feil. Dette er standar feil på 211 bilene. Det kan hjelpe med flushing men du kan også være uheldig å må bytte converter. Jeg slapp unna med flush på min da den var gått nesten 300 000km.
IceBerg Posted December 10, 2014 Author Posted December 10, 2014 Vi får krysse fingrene. Jeg tror ikke det har vært skiftet fluid på denne, så det er nok på høy tid. Er det noe vits med dette rensemiddelet, eller skal det være likeså effektivt å bare flushe ordenlig med automatgearolje?
Eirik Tømmerås Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Skift nå filter når du skifter olje!!!
Asbjørn Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Skift også pakning og gjerne plugg i samme slengen. Koster småpenger!
E_S Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Å ikke skifte filter er som å dusje og ta på seg samme gamle undertøyet igjen, altså meningsløst..
IceBerg Posted December 11, 2014 Author Posted December 11, 2014 Å ikke skifte filter er som å dusje og ta på seg samme gamle undertøyet igjen, altså meningsløst.. Er egentlig helt enig Ville bare høre om dette var "standard procedure"... Når det gjelder å bruke rensemiddel... Er det noen som har noen gode innspill der? Automatgearservice er jo det eneste spesialistverkstedet i for automatgearkasser i Bergen. Når de ikke bruker det så sier det kanskje sitt? På en annen side lever de av å overhale gearkasser...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now