Guest ajoha Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Hvordan går man frem når man skal skifte til ny "støtdemper" på en e 300 97 mod? bilen min har automatisk nivåregulering.i den fjærsylinderen som jeg kjøpte var det ikke olje, så jeg lurer på om det lønner seg å fylle olje i røret å isåfall hvor mye å hvilken type? er der ellers noe viktig man bør huske på under demontering/montering?
FrodeS Posted September 28, 2006 Posted September 28, 2006 Hvordan går man frem når man skal skifte til ny "støtdemper" på en e 300 97 mod? bilen min har automatisk nivåregulering.i den fjærsylinderen som jeg kjøpte var det ikke olje, så jeg lurer på om det lønner seg å fylle olje i røret å isåfall hvor mye å hvilken type? er der ellers noe viktig man bør huske på under demontering/montering? Hva slags bil har du egentlig? Er det en E300 diesel sedan? Du skal altså bytte "støtdemper" bak? Det som ser ut som støtdempere er i virkeligheten bare hydraulikkrør, mens dempinga sitter gasskuler lenger inn i systemet.
FrodeS Posted September 29, 2006 Posted September 29, 2006 Ja det stemmer det ! Bare for å ha spurt : hvorfor skal du bytte den? beklager at jeg ikke har noe godt svar på det du spurte om.
Guest ajoha Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 jeg må skifte fjærsylinderen fordi den knakker å bråker som f..
Simen Malerbakken Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Hvordan går man frem når man skal skifte til ny "støtdemper" på en e 300 97 mod? bilen min har automatisk nivåregulering.i den fjærsylinderen som jeg kjøpte var det ikke olje, så jeg lurer på om det lønner seg å fylle olje i røret å isåfall hvor mye å hvilken type? er der ellers noe viktig man bør huske på under demontering/montering? Fylle røret gjør det raskere å lufte den etterpå, men det gjør også at det er mer klin å jobbe med. Jeg hadde bare montert den nye.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now