Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Min C180 mistet plutselig all kraft.

Den starter med engang, men den fjusker veldig, kan av og til svive lenge men som regel dør den ut. Når jeg trykker pedalen i bunn dør den, men viss jeg tråkker den såvidt inn så kan jeg få den opp i 4-5000 og holde den der. Men med engang jeg trykker den i bunn igjen så dør den.

Har sjekket etter lekkasjer, har sett at det kommer bensin frem men kommer ingenting i retur slangen, skal det det?

Hvor er luftmengdemåleren på disse bilene?

Hadde i ett billig feilsøkingsapparat å det sa at inntaks temperaturen var 50grader og den sveiv på 4500 rpm. Dette var merkelig?

Noen tips ?

Andreas

Posted

Har prøvd diagnose, ingen registerte feil.

Har forstått at denne bilen har MAP sensor istedet for LMM, hvor er denne? Noen som har delenr?

Har sjekket at det kommer bensin fra pumpa men ikke om det er nok trykk. Det så var litt merkelig var at retur slangen var helt tørr, er dette normalt?

Tidligere var det en ganske høy summelyd når jeg skrudde på tenninga, denne lyden er nå borte, hva lager den lyden? Jeg kan fortsatt høre tikkingen til bensinpumpa når jeg legger øret til bilen.

Posted

normalt så kommer det bensin i returen min da jeg setter på tenninga å pumpa går å jeg ikke starter.

Pumpa skal summe.

På noen c180 så går de bare med halv tank eller mere, da har den interne pumpa i tanken røket.

Posted

Hva kan være problemet med 0 i returen da? Kan den andre pumpen også slite? Ingenting som lekker..

Den skal summe, hva mener du? Den høye lyden som jeg kunne høre før eller den lille tikke lyden?

Min går med halv tank også, da er det alså en pumpe inni tanken? Har denne noen egen sikring/rele?

Noen som har liggende tank og kanskje en pumpe?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...