Jump to content

Hærverksikker stjerne - originalt?

Recommended Posts

Posted

Hallo.

For en del år tilbake så jeg et tilbehør på en ca. 1988 300 CE som jeg aldri har sett hverken før eller siden; en stjerne på grillen som kunne senkes ned i selve grillen (gikk på sentrallås-vacuumet, går jeg ut i fra). Bilen var forøvrig sort med overlakket kromgrill, litt småharry og UC-registrert, og var innom en bruktforhandler i Askim ved et par anledninger - kanskje noen her kjenner til den. Det eneste som så spesielt ut var at området rundt foten på stjerna var formet som en liten trakt eller "omvendt spoiler", sikkert slik at stjerna ikke skulle henge seg fast på vei opp eller ned.

Har dette noen gang vært markedsført som originalt tilbehør, og hvor uvanlig er det egentlig? Ideen virker jo unektelig god, så mange som får stjernene sine knekt på parkeringsplasser rundt om.

MVH Tore

Posted

Dette har jeg aldri hørt om eller sett før, men idéen var jo genial. Det er nok helt sikkert ikke originalt ekstrautstyr, så dette er det nok en eller annen luring som har mekka til. Har ikke nye Rolls Royce Phantom dette tro?

Posted

Jo, det gikk noe om den nye Rollsen på TV her om dagen, og det var da jeg kom på at dette har jeg da for svingende sett på en gammel CE her i landet for mange år siden. Rart ingen ser ut til å ha hørt om det før. Burde jeg kanskje ha spurt på hovedforumet?

MVH Tore

Posted

Man kan jo kjøpe stjerne som sitter fast med magnet som man tar av og legger i lomma :P

Posted

Jeg så en bil utstyrt med dette i Spania for noen år siden - etter en stund dukket det opp et sett for montering på Ebay, men jeg klarte å styre meg. 'Humpen' som man får på grillen som følge av dette falt ikke helt i smak hos meg..

Forøvrig er det en kar på www.mbclub.co.uk som har selve funksjonen som avataren sin - ser ganske artig ut :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...