Tor Didriksen Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Hei der ute ! Noen som har WISén til min S 320 CDI 2003 mod? Tenkte å prøve og skifte dynamoen, men har ikke lift (bukk) så vist det er mye skruving underfra så vet jeg ikke om jeg gidder. Så vist noen kunne sende over hvordan Mercedes mener man skal gjøre det så har jeg kunnet dannet meg et bilde for å se om jeg tør prøve. Merkeforhandler skulle ha 3,9 t for jobben så det er jo ikke all verden for å få det gjort. Takker på forehand !!!!!!!!!!!
Beckern Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Skal du kunne håpe på svar bør du som minimum legge ut chassi nummer.
Beckern Posted December 8, 2014 Posted December 8, 2014 En del jobb. Må ta ut turbo. Se vedlegg, installing_the_turbocharger.pdfinstall_alternator.pdf
Tor Didriksen Posted December 10, 2014 Author Posted December 10, 2014 Takker ! Tror jeg overlater det til verkstedet denne gangen. Men takk uansett !!!!!!
Beckern Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Det høre nok ikke dumt ut. Ikke noe jeg vill kost meg med i regn og storm eller kulde og negelsprett i disse tider.
Kenneth Sivertsen Posted December 10, 2014 Posted December 10, 2014 Jeg bytta dynamo på en E 270 cdi å der var det ikke mye plass, men jeg måtte hvertfall ikke ut med turbo. Jeg synes det høres veldig rart ut at turbo må av for å bytte dynamo, trodde ikke de hos mercedes hadde så lite i pappen når de tegnet bilene. Hvor i landet holder du til da?
Beckern Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Er ikke 320 og 270 helt forskjellige motorer da?
Kenneth Sivertsen Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Er ikke 320 og 270 helt forskjellige motorer da? Begge er jo rekke motorer. Det skal jo ikke være noe dårligere plass i en s klasse med 6er enn en 211 med 5er.
Beckern Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Er ikke 320 og 270 helt forskjellige motorer da? Begge er jo rekke motorer. Det skal jo ikke være noe dårligere plass i en s klasse med 6er enn en 211 med 5er. Det er jo ting som tyder på at MB mener det
Tor Didriksen Posted December 15, 2014 Author Posted December 15, 2014 Stolt hane nu !!!!!! Skiftet dynamoen selv, mye skruving, men vært det. Lang ventetid på verksted, så jeg kunne ikke være uten bil lengere. Slapp å ta ut turboen, men måtte jekke motoren litt over mot venstre side for å få lirket ut dynamoen. Men du og du for en god følelese når man lykkes.
modzona Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Alltid morsomt når man lykkes med ting som man ikke ser med særlig stor lyst på å utføre. *thumbs up*
KennethJ Posted December 16, 2014 Posted December 16, 2014 Jeg fikk skiftet dynamo på bilen min i sommer, da leverte jeg den inn samme dag som jeg ringte verkstedet for å bestille time.. Fikk den vel tilbake to dager senere mener jeg det var, ventetiden var forårsaket av at de manglet dynamoen på lager.
Tor Didriksen Posted December 16, 2014 Author Posted December 16, 2014 Ventetiden varierer sikkert rundt omkring i landet, større befolkning flere verksteder. Men her i Mo i Rana var det ca en uke ventetid, merkeverksted har mange ganger helt opp i en mnd. Dynamoen kjøpte jeg orginal Borch fra Tyskland, ca 5400,- med alt og det er billig. Så den hadde jeg liggende klar.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now