Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen som har ML W163 med Webasto her på forumet?

Holder på med montering av Webasto parkeringsvarmer, og lurer på hvor vanntilførselen er koplet.

Er den koplet inn på passasjersiden, hvor sirkulasjonspumpa til restvarmen står, eller på andre siden?

Er start av varmeanlegg koplet til Restvarmen en plass?

Posted

Hei.

Har du kjøpt ettermonteringskit eller brukt?

Litt usikker på hvordan det er på ML 163 karosseriet, men på 203 og nyere så er ledningsnettet til anlegget laget spesielt for hver modell. Er koblet til Canbus på forskjellige steder, ulike lengder, forskjellige måter å kommunisere med brytere. Er for eksempel ganske store forskjeller på ledningsnett til 203 og 211.

Parkeringsvarmeren for "uoriginalt" ettermonteringskit i 203 har f.eks ikke start/stopp bryter i midtkonsoll og kan kun styres via telestart eller timer i menyen på instrumenthuset.

vet som sagt ikke hvordan opplegget er i 163-serien.

Posted

Jeg har ikke 163, men 124. Kjøpte i 2007 et sett beregnet på 163 bensin og monterte.

Det var med endel formtilpassede slanger og ventil/termostat ala disse: http://nimga.de/v/6jcia

Ledningsnettet var veldig likt det generiske fra Webasto. Jeg husker ikke om det var et MB kit for ettermontering, eller fra Webasto.

Måtte luke ut et par ledninger for AC/klima ellers brukte jeg resten.

Det er ikke CAN på mitt ihvertfall.

Brenneren er en ThermoTop C med sirkulasjonspumpe.

Det var heller ikke med monteringsanvisning, så jeg brukte en generisk jeg fant på nett. Ingenting passet likevel.

WIS vet nok dette, ganske fersk inni der.

Posted

Hei.

Takk for svar, det hjalp litt. Det er et sett jeg hadde liggende, med ur og fjern-start.

Skal gå greit og montere tror jeg. Det er ikke can på 163`n, så d går greit.

Litt usikker på om jeg skal ta ut diesel fremme på filtret, eller ta jobben og gå helt bak.

Tok ut fremme på filtret på den forrige bilen, og det virket helt fint.

Og så er det det med kopling til varmeapparatet. Nå er det rest varme, så må vel finne ut av det.

Noen forslag...

Posted

Hjelper dette? Webasto Thermotop C med ur og fjernkontroll.

Hadde noen enda bedre koblingsskjema for Thermotop Z/C tidligere idag, men vet ikke helt hvor de ble av.

sxema_thermo_top_c_2.jpg

pinwebasto.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...