CHARLIE Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Jeg har den siste tiden vært borti noen biler som har såkalt elektronisk servicehefte. Det betyr at det ikke lenger stemples i et servicehefte som ligger tilgjengelig sammen med bilens dokumenter i bilen. Merkeforhandler registrerer alt som blir gjort hos dem med den gjeldene bilen. Men, om forrige eier ikke har hatt servicer hos merkeforhandler, så registreres det ikke andre steder enn hos eventuelt dem som har hatt servicer på bilen. Kan dette være et fremskritt å ikke lenger ha servicehefte??
Tonny S212 Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Jeg har den siste tiden vært borti noen biler som har såkalt elektronisk servicehefte. Det betyr at det ikke lenger stemples i et servicehefte som ligger tilgjengelig sammen med bilens dokumenter i bilen. Merkeforhandler registrerer alt som blir gjort hos dem med den gjeldene bilen. Men, om forrige eier ikke har hatt servicer hos merkeforhandler, så registreres det ikke andre steder enn hos eventuelt dem som har hatt servicer på bilen. Kan dette være et fremskritt å ikke lenger ha servicehefte?? Fremskrit uten serviceshefte, nei savner dette på min bil, jeg tar vare på alle papir ang.rep services på bilen. Har hørt om nogen som kjøpte brukt MB og ønsket data ang, bilen hos BOS, dette fikk dei ikke. Hvis dette skal vere nøvendig og få tidliger eiger samtykke for at få data bør dei få tilbake serviceshefte
Toalmar Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Jeg har den siste tiden vært borti noen biler som har såkalt elektronisk servicehefte. Det betyr at det ikke lenger stemples i et servicehefte som ligger tilgjengelig sammen med bilens dokumenter i bilen. Merkeforhandler registrerer alt som blir gjort hos dem med den gjeldene bilen. Men, om forrige eier ikke har hatt servicer hos merkeforhandler, så registreres det ikke andre steder enn hos eventuelt dem som har hatt servicer på bilen. Kan dette være et fremskritt å ikke lenger ha servicehefte?? Nei det er ikke ett fremskritt. Det er greit med elektronisk servicehefte såfremt de fortsatt stempler det originale serviceheftet For en merkeforhandler er det topp med kun det elektroniske. I serviceheftet som ligger ved min bil er det ikke fylt inn noen ting, men papirene på alle servicene er med signert og stemplet fra forhandler. Har i tillegg snakket med annen MB forhandler og de har også bekreftet at de servicene jeg har papirer stemmer mot deres DSB (Digital Service Book)
bsmercedes Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Jeg jobber på et bilxtra verksted, vi har spesialisert oss på mercedes benz og smart, vi har tilgang til Mercedes sitt service hefte, tips fra fabrikken osv, vis man skal selge bilen kan man få printet ut full service historikk, hvor det står hvem verksted som har tatt hvilke service. jeg syns digitalt servicehefte er genialt, 3 av 10 som har service på bilen sin har enten mistet servicehefte sitt, eller lagt det i en skuff hjemme.
Guest alexanderst Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Vi har elektronisk servicehefte, men det er en liten mappe i bilen der man legger utskrifter fra hver service.
jimmy Posted December 19, 2014 Posted December 19, 2014 Har en bruktimportert 212, kan jeg da gå til f.eks bos og få utskrift på historikk som er gjort på mb verksteder i tyskland ?
Guest alexanderst Posted December 19, 2014 Posted December 19, 2014 Alt er registrert uansett land i databasene. Jeg har også vært innom Mercedes-Benz forhandleren og hørt å sjekket servicehefter i andres biler uten samtrykke. Dette er lurt uansett om det er servicehefte på bilen, for å dobbeltsjekke.
tommern57 Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Jeg leste i går at regelen er at man skal kunne gå og sjekke om servicer er gjort, men at kun registrert eier har tillgang til utskrift av alt. Det var visstnok regelen som gjaldt i systemet.
KennethJ Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 I følge Autostern er det ikke mulig for de å sjekke opp servicehistorikken fra hva som er gjort i Tyskland, men i følge tyskerne kan de lett sjekke opp hva som er gjort på merkeverksted i Norge.. Jeg tror helst på tyskerne, og at Autostern bare ikke helt fungerer som de skal.
tommern57 Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Da vil det jo oppstå et hull i servicehistorien om du skulle være på ferie og tar service i Europa? Det sier vel seg sjøl at MB tenker lengre, så de har nok feil på Autostern
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now