Helge Josefsen Posted December 5, 2014 Posted December 5, 2014 Hei. Trenger litt råd og tips her nå. Noen ganger når jeg ska starte bilen. Så skjer det ikke noe når jeg vrir om nøkkelen. Starteren slår ikke inn men,alt annet virker. Det kommer heller ikke opp noen feil meldinger. Spørsmålet er da. Hva kan utløse slik feil. Er det startsperren som ikke henger med?
Marevan Posted December 5, 2014 Posted December 5, 2014 Dårlig batteri? Jeg hadde akkurat samme problem i dag. Hadde glemt lyset på pga lyset i garasjen gjorde at jeg ikke så at det stod på :/
Helge Josefsen Posted December 5, 2014 Author Posted December 5, 2014 Tja... Det var 12,2 volt. Så det skulle vel være greit? Litt usikker på det med nøkkel,for jeg tester ut nøkkel nr to nå
Helge Josefsen Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 Er vel ikke så galt under 4 glødingen i 4 start forsøk ?
Rudi Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 jeg tviler på det er der problemet ditt ligger men batteriet ditt trenger uansett lading.
Helge Josefsen Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 Hvorfor trenger det lading? Nei det er ingen feilkoder på lav spenning. Det er overhodet ikke noen feil koder i det hele tatt...
Guest 1042 Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Er ikke lavere spenning enn at det skal gå å starte. Har opplevd noe lignende på min 02-S203. Usikker på hva som er årsaken, da det i mitt tilfelle bare er å vri tenning tilbake og prøve på nytt.. Forslag fra meg er at det kan være feil i forbindelse med sensor/vaier som skal kjenne om gir står i park/nøytral eller ei?
Helge Josefsen Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 Det slo meg også Eivind. Derfor prøvde jeg og starte den i N også men, det var til ingen nytte.. Forhandleren mente det kunne være tenningslåsen
EirikL Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 For meg sier dette at feilen ligger i startmotoren/dårlig kontakt!
Guest 1042 Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 For meg sier dette at feilen ligger i startmotoren/dårlig kontakt! Er en mulighet det og ja. Startmotor er forbruksvare på CDI har jeg inntrykk av.
Eirik Tømmerås Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Nå er jo startmotor lett å bytte på de der, etter fjerning av deksler.......
Helge Josefsen Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 Hmm ja det virker jo logisk.. De mente at tenningslåsen ikke kjente koden som nøkkelen gav den.. Og at den el feilen jeg hadde tidligere også var tenningslåsen som utløste..men jeg vet ikke helt... Det er ikke ulyder i starteren men, den kan jo være defekt for det da
Guest 1042 Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Hmm ja det virker jo logisk.. De mente at tenningslåsen ikke kjente koden som nøkkelen gav den.. Og at den el feilen jeg hadde tidligere også var tenningslåsen som utløste..men jeg vet ikke helt... Det er ikke ulyder i starteren men, den kan jo være defekt for det da Bytta starter på begge våre CDI-biler. Ene (203en) var det ikke ulyd i, men innslaget sprengte sikringer i tide og utide. På andre (211en) var det en mindre pen lyd. Byttet før havari.
Eirik Tømmerås Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Er jo bare å demontere deksler og prøve å kortslutte + og innslag på startmotoren. Dette er heldigvis likt som i gamle dager
Helge Josefsen Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 Joda det er greit men trur ikke det løser resten av problemene med bilen. Da den plutselig valgte og skru av så mange systemer. Det kunne være tenningslåsen og er jo de problemene som er de jeg helst vil komne til bunnen i.. Kjedelig og bli henta ov Falck
Helge Josefsen Posted April 9, 2015 Author Posted April 9, 2015 Så var det ikke liv i 211'n når jeg skulle hjem fra ærbe i dag. Måtte holde på i et par minutter før han ville starte. Gode råd og tips er kjærkomment nå
Helge Josefsen Posted September 27, 2015 Author Posted September 27, 2015 Jada i kveld var det ny runde med at bilen ikke starter... Nå er jeg desperat etter god råd og løsninger.... Nå er det meste byttet og/eller kontrollert men, den samme feilen dukker sporadisk opp.. Dvs at bilen ikke starter... Startmotoren slår ikke inn av en ukjent årsak...
Rudi Posted September 27, 2015 Posted September 27, 2015 du har fortsatt ikke byttet starter?! Hvis alt virker til å være i orden, men innslaget ikke slår inn er det jo som regel starteren som er synderen
Helge Josefsen Posted September 27, 2015 Author Posted September 27, 2015 Joda den er byttet.... Det blir heller ikke lagret noen form for feil.. Så det må vel nesten være noe mekanisk?
Rudi Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 en elektronikk som ikke funker behøver heller ikke å vite at den ikke funker, men ofte vil jo en annen elektronikk registrere det da... Startsperrefeil blir heller ikke lagret på litt eldre biler iallfall, vet ikke hvordan 211 er på det området. Kan evnt prøve med den andre nøkkelen de gangene dette skjer.
Helge Josefsen Posted September 28, 2015 Author Posted September 28, 2015 Samme med begge nøkler også...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now