Guest v-klasse Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 fra BOS, over hva som er gjort av reperasjoner? Har kjøpt bilen brukt, den har tidligere vært inne hos BOS.
Guest 1049 Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Kommer an på hvem du treffer på, og hvordan de tolker dette med personvern og så videre. Generelt har aldri jeg hatt problemer med å få folk til å taste inn et reg-nummer for å se etter alvorlige ting i historien når jeg har forklart at det gjelder en bil jeg vurderer å kjøpe. Da jeg kjøpte min første MB i 1993 hadde jeg vært på utkikk lenge, og en kamerat ringte meg etter å ha funnet en 86 300E mistenkelig billig i Aftenposten. To this day har jeg aldri funnet ut hva som var den bilens mørke hemmelighet, men noe må det ha vært, ettersom den hadde mer utstyr og finere farger enn de fleste andre jeg hadde sett til høyere pris (blåsort med grått skinn), og til og med sto hos en forhandler som ikke var kjent for å gi bort noe (Bryn Bilforretning). Jeg ringte på den rett før stengetid, sto og hang på porten da han åpnet dagen etter, og satte meg rett inn i bilen for ikke å ta noen sjanser mens han hentet prøveskilter. Prøveturen ble bare en liten sving innom Juul Gulbrandsen rett oppe på Ensjø, hvor de ikke fant noe skremmende på dataen, før jeg reiste tilbake og beholdt nøklene i lomma til jeg fikk med meg selgeren inn på kontoret. Flere stakk hodet innom og spurte på bilen mens vi satt der, så det var så vidt det holdt, men jeg fikk den etter først å ha hauset opp "forventet pris" på innbytte-Audien min for så å la ham prute den ned dit den hørte hjemme. Som sagt, dataen avdekket intet alvorlig, men noe må det ha vært til den prisen. Uansett, jeg hadde bilen i fem år, kjørte den fra 130K til 310K, og hadde aldri ett problem med den. Så du kommer aldri ifra at dette med bilkjøp avhenger en god del av flaks og uflaks uansett... MVH Tore
Olav Posted September 27, 2006 Posted September 27, 2006 Jeg har heller aldri hatt problemer med å få slike opplysninger. Fikk til og med låne PC-en hos kundemottager og bla meg igjennom historikken selv en gang. Eneste gangen jeg har fått noen spørsmål var da jeg skulle ha servicehistorikken til SEC-en min. Kundemottageren så på meg med et oppgitt blikk, og spurte: "Er du sikker?". Da jeg svarte: "Ja, svært gjerne" sa han: "OK - da får jeg legge inn mere papir i skriveren" :lol: Mercedes har forøvrig et meget godt system på slik. Da jeg skulle kjøpe Opelen i sommer viste det seg at Opel ikke har sentralt serviceregister. Jeg måtte da ringe til to forskjellige merkeverksteder for å få historikk på den bilen.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now