Jump to content

hvilken olje skal jeg bruke?

Recommended Posts

Guest per johansen
Posted

er det noen synspunkter her på hvilken oljetype\viskositet,mineral eller syntetisk som kan\bør brukes på en 88-230 som har rulllet 380000km.

vet ikke hva som er brukt før.

Posted

er det noen synspunkter her på hvilken oljetype\viskositet,mineral eller syntetisk som kan\bør brukes på en 88-230 som har rulllet 380000km.

vet ikke hva som er brukt før.

Kommer litt an på. Hvis bilen bare skal gå en stund til før du pælmer den, er det ikke noe poeng å legge mye penger i olje. Bryr du deg litt om den, så bruk en skikkelig, fullsyntetisk olje i viskositet ca. 5-40. I sommerhalvåret eller hvis du stort sett bruker motorvarmer kan du godt bruke 10-40. Bytt heller billig olje ofte enn å bytte dyr olje sjelden. Bytt filter hver gang, og bruk orginalt / OEM filter. Disse har tilbakeslagsventil, som sørger for at oljefilteret ikke trenger fylles ved hver oppstart før du oppnår oljetrykk.

Posted

Hei !

Min 87 modell 230 E har rulla 351000, og jeg har kun skifta ventiltetninger, bruker vanlig 5 w 40 olje og skifta olje vær 10000 km med filter bilen bruker lite olje, så er motoren din uten lekkasjer og bra kompresjon så kan du bruke helsyntetisk 5 w 40 / 50 olje uten problem

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...