Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har i det siste merket at bremseskivene blir veldig varme, spesielt venstre bak.

Hvis jeg jekker opp bilen og snurer på hjulene så går de lett, men venstre bak var litt tregere.

Tok av kaliper og fant ut at ene stemplet hang litt, så fikk stemplet litt ut og smurte og presset det inn og ut for å få det til å gli.

Monterte på kaliper og hjul. bremset og snurret rundt og da gikk det lett :)

Men kom hjem og da var alle skivene glo varm.

Kan det ha noe med at jeg kjører i en by, maks 40km/t og forhåndsvis mye bremsing..?

At det ikke får avkjølt seg å så lav hastighet?

Posted

Hva mener du med "glovarm"? Ryker det av bremsene? Hvis bare skiven er varm så er nok ting

ganske normale. En oppbremsing er nok til at skiven blir ganske varm. En ganske enkel kontroll

er å dra bremsepedalen er helt tilbake i hvilestilling. Dette er spesielt viktig etter skifte av

bremselysbryter. Hvis pedalen er litt for langt inne i hvilestillingen, vil utlikningshullet i

hovedpumpen være stengt og bremsene kan gå på når bremsevæsken blir varm og utvider seg.

Posted

bremser blir gjerne varme,men kjenner du på senteret på felgen så får du en idè om de har ligget på over lengere tid.

Selv om stempelene går greit så kan klossene sitte fast så de ikke slipper taket.

rust i caliper å klosser som kan ha litt mye maling eller være en anelse større enn de burde kan fort henge.

Jeg prøver klossene før jeg monterer de, å ofte så må jeg slipe av litt på kantene på klossen å så legger jeg på kobberpasta.

klossene skal være løse

Posted

Det har rykt noen ganger fra venstre bak når jeg har stanset bilen. sett og luktet 2 ganger.

Tok og smurte opp kantene på klossene, de satt ganske fast samt mye rust som jeg pusset bort i den "glideflaten" til klossene.

Men har fått den hjelp jeg ville ha:) så Takk skal dere ha :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...