haraldaa Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Har en kamerat som har en E 280 cdi,han har nettop skiftet skiver og klosser bak og etter det så ble bremsene liggende på,fikk gjort det på verksted og de tok bilen inn igjen og presset inn igjen stemplene,men så fort han bremset så ble de liggende på igjen. BOS sier det må skiftes bremsekalippere? Noen som har vert borti dette?
Rudi Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Flere her som har hatt trøbbel med det samme. Hvis stempler henger kan man overhale eller bytte calipere. Er vel glidende,enstemplede calipere om jeg ikke husker feil, kan være glidere som går tregt og. At verksted konstaterer at calipere må byttes anser jeg som vagt om det ikke var et problem før bytte av klosser, men vanskelig å påstå noe som helst uten å demontere og evnt ta ut glidere og stempler fra caliperene.
Beckern Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Det er også keramiske stempler (i det minste er det det på face lift) så det skal ekstremt mye til at de må byttes. De korroderer og skader dermed heller ikke sylinder. Derimot er det trøbbel med stemplene når de presses helt inn. En her dreide vel av bittelitt av stempel får at det skulle gli.
FredrikE300D Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Jeg føler verksteder for tiden ikke har mekanikere, men heller delebyttere. Jeg kan ikke si at jeg har erfart at stemplene på disse bilene setter seg mot skiva, men har som vane å få rørt på stemplene hver gang det legges om hjul for å hindre at ting setter seg. Videre bør man sjekke at eventuelle mansjetter er hele og at glideboltene glir som de skal. Hadde problem med at ene glidebolten satt seg og klossen sleit skjeivt, kan tenkes at dette hadde ført til låsing dersom begge hadde satt seg. Krever mye banking ofte å få løsnet glideboltene, men når de løsner er det bare å få det byttet og satt inn med nytt fett..
Gujoni Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Jeg satte stempelet i dreiebenken og tok av noen tusendels millimeter på diameteren med slipepapir. Problem løst. Ingen rust noen steder men kjente at stempelet kløp da jeg dyttet det helt inn uten tetning. Hadde montert skiver og klosser fra Auto Trio. Virker som caliperen er trangere innerst i sylinderen.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now