Doc Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Hei. Min W124 230E `89/90 mod vil ikke starte. Problemene oppstod etter en periode med ladetrøbbel (som nå er fikset), og i forbindelse med dette gikk temp.måleren i instrumentpanelet til topps, der den har vært siden, når tenningen er på. Har/hadde ingen opphetingsproblemer med motoren. Etter bytte av laderegulator i dynamoen gikk bilen greit selv om temp.måler sto i topp. Det hendte den gikk ned til normalvisning i kanskje ett min. eller to for deretter å gå til topps igjen. Fikk etterhvert startvansker med "spytting" og "hosting" når jeg dro startmotoren og måtte være aktiv med gasspedal for å starte den. Etter start og oppnådd arb.temp. var det ingen problemer resten av dagen selv om motoren ble kald igjen. Byttet derfor plugger og fordeler/rotor og startproblemene forsvant men temp.måleren lever sitt eget liv..... Nå vil den ikke lenger starte og bare "ettertenner" innimellom idet jeg slipper nøkkelen etter startforsøk. Tomgangsregulator, bensinpumpe, startrelè, gnist på alle plugger kontrollert OK. Kan det være tenningsmodulen eller en av temp.følerene som lager krøll her?
Tor Anton Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Tempføler til instrumentet og innsprut er ikke den samme. Så lange det er brukt startkabler, lader++ så må du sjekke sikringen på ovp-relèet. Så må du antagelig sette på plass slangen mellom tomgangsmotor og belgen til spjeldhuset. Stikk hånda inn under innsuget(mellom blokka og spjeldhuset) å sett slangen på plass.
Freebird Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Holder en knapp på OVP-relè, men hvis dette er av utgaven med startsperre så kan den også gi lignende symptomer når den krøller seg til.
Doc Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Alt av relèr/sikringer, også i OVP-relèt, sjekket og OK. Har også som nevnt sjekket tomgangsregulatoren og selvfølgelig sjekket slangen(e) tilkoblet denne ++. Bilen har ikke startsperre. Kan da tempføler til insprut være en feilkilde her, eller er det andre ting enn de "vanlige" feilene som bør sjekkes?
Tor Anton Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 bør gå sånn noen lunde om tempføleren er ute av kurs. Prøvd å tatt av kontakta på hjernen å starta??
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now