Toalmar Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 Er det noen av Mercedes forhandlerne rundt Mjøsa som dere spesielt vil anbefale? Eventuelt noen man skal styre unna? Gjerne hvorfor??
Tor Anton Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 jeg har relativt god erfaring med BOS Hamar. De hadde en "down"periode en stund da en hørte mye rart fra kunder som derifra,men det virker som det har blitt bra. Elverum Sport har jeg hatt noen negative erfaringer med for lenge siden, å en jeg snakket med nylig hadde ike noe bra å si om de. Han hadde begynt å bruke de i Hamar å var veldig fornøyd. Da gjenstår det Gjøvik og lillehammer??? Ellers har du Auto-Benz i brummunddal med varierende kritikker over middles som jeg har hørt.
SigurdB Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 God erfaring med Lillehammer her. Jeg har stort sett bare handlet deler og hatt Pkk der. Gjøvik har jeg kun kjøpt et endeledd en gang.
E_S Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Mange år siden jeg har vært innom på Lillehammer, men den gangen (5-6 år siden) var jeg godt fornøyd. Service-minded og rause med rabatten. BOS Hamar har jeg også hatt bra erfaring med. Elverum ville jeg styrt unna - dyrt, ingen rabatt å få og lite kompetente.
Grasto Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Fornøyd med både Hamar og Lillehammer. Han som sitter på delegater i Lillehammer har mye kunnskap om 190 og andre eldre mercedes. Noe som jeg synes er viktig når deler skal handles "Gamlingene" hjemme bruker BOS Hamar og har kun gjort det. Og de får god rabatt på verksted og deler siden de er faste kunder.
Toalmar Posted November 26, 2014 Author Posted November 26, 2014 Jeg forespurte dette da jeg fikk noe usansynnelig tilbakemelding vedrørende ett service spørsmål hos en av de. Da jeg i dag har forespurt en annen av disse ser jeg nå at det er stor forskjell på forhandlerne "Rundt Mjøsa" Det kan virke som noen er mer opptatt av å tjene penger, en å tenke på å gi god kundebehnadling. Ønsker ikke å komme med for mye detaljer enda, da jeg enda ikke er ferdig med mine undersøkelser.
Grasto Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 Jeg forespurte dette da jeg fikk noe usansynnelig tilbakemelding vedrørende ett service spørsmål hos en av de. Da jeg i dag har forespurt en annen av disse ser jeg nå at det er stor forskjell på forhandlerne "Rundt Mjøsa" Det kan virke som noen er mer opptatt av å tjene penger, en å tenke på å gi god kundebehnadling. Ønsker ikke å komme med for mye detaljer enda, da jeg enda ikke er ferdig med mine undersøkelser. Det hadde vært veldig fint med en tilbakemelding når du er ferdig med å undersøke slik at vi andre også kan dra nytte av det. Men også forståelig om du ikke ønsker å gjøre dette
Toalmar Posted November 26, 2014 Author Posted November 26, 2014 Jeg forespurte dette da jeg fikk noe usansynnelig tilbakemelding vedrørende ett service spørsmål hos en av de. Da jeg i dag har forespurt en annen av disse ser jeg nå at det er stor forskjell på forhandlerne "Rundt Mjøsa" Det kan virke som noen er mer opptatt av å tjene penger, en å tenke på å gi god kundebehnadling. Ønsker ikke å komme med for mye detaljer enda, da jeg enda ikke er ferdig med mine undersøkelser. Det hadde vært veldig fint med en tilbakemelding når du er ferdig med å undersøke slik at vi andre også kan dra nytte av det. Men også forståelig om du ikke ønsker å gjøre dette Tilbakemelding kommer når alt ligger til rette for det.
Stian Olsen Posted December 1, 2014 Posted December 1, 2014 Hei, ikke for å blande meg inn her, de fleste forhandlere prøver forhåpentligvis både og ha så god fokus som mulig på å hjelpe kunden så godt de kan og også muligens ha en fortjeneste
Marevan Posted December 1, 2014 Posted December 1, 2014 Noen har ikke helt den optimale blandingen dessverre... Hehe. Jeg har opplevd et par tre ganger de som er på feil side, og det er ikke så morsomt for hverken bil, eier eller lommeboka til eier.
FrodeS Posted December 1, 2014 Posted December 1, 2014 Hvis det betyr noe, så har vi hyggelig rabatt hos Bos Hamar.
Toalmar Posted December 1, 2014 Author Posted December 1, 2014 Hei, ikke for å blande meg inn her, de fleste forhandlere prøver forhåpentligvis både og ha så god fokus som mulig på å hjelpe kunden så godt de kan og også muligens ha en fortjeneste Er ikke å blande seg inn det. alltid hyggelig med litt kommentarer i ens tråder. Akkurat i dette tilfellet her kan det se ut til at det er stor forskjell, både når det gjelder servicegrad og priser.
Toalmar Posted December 1, 2014 Author Posted December 1, 2014 Hvis det betyr noe, så har vi hyggelig rabatt hos Bos Hamar. Selvsagt betyr det noe, men nå er jeg ikke betalende medlem og får dermed ikke deres rabatt. Hva er den forresten?
Grasto Posted December 1, 2014 Posted December 1, 2014 Hvis det betyr noe, så har vi hyggelig rabatt hos Bos Hamar. Selvsagt betyr det noe, men nå er jeg ikke betalende medlem og får dermed ikke deres rabatt. Hva er den forresten? 25% på deler 15% på arbeid
FrodeS Posted December 1, 2014 Posted December 1, 2014 Altså ikke mye du skal handle før hele årskontingenten er tjent inn
Toalmar Posted December 1, 2014 Author Posted December 1, 2014 Altså ikke mye du skal handle før hele årskontingenten er tjent inn Helt riktig, såfremt man ikke får noe rabatt i det hele tatt.
E_S Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Jeg har erfart flere ganger at det nesten er umulig å få de 25%, men at man bare får 10% og slikt "fordi det så lite å gå på", noe jeg vet er tull. Det er bare på Lillehammer det alltid har vært 25% uten noen protester..
Tor Anton Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 jeg nevnte rabatten på 25% hos bos hamar da jeg kjøpte deler sist da jeg "bare" får 20% ellers. De syntes 25% var veldig mye å gi,men fikk det denne gangen. De ville dåg ikke legge inn rabatten på meg så jeg fikk beskjed om å si ifra da jeg handlet. Topp da en slipper å krangle ihvertfall
Toalmar Posted December 7, 2014 Author Posted December 7, 2014 På BOS Gjøvik får jeg 15 % rabatt på deler såfremt jeg kjøper de gjennom min jobb. Dette da det er normal verkstedrabatt. Gjelder dog kun på deler.
Toalmar Posted December 9, 2014 Author Posted December 9, 2014 Jeg forespurte dette da jeg fikk noe usansynnelig tilbakemelding vedrørende ett service spørsmål hos en av de. Da jeg i dag har forespurt en annen av disse ser jeg nå at det er stor forskjell på forhandlerne "Rundt Mjøsa" Det kan virke som noen er mer opptatt av å tjene penger, en å tenke på å gi god kundebehnadling. Ønsker ikke å komme med for mye detaljer enda, da jeg enda ikke er ferdig med mine undersøkelser. Det hadde vært veldig fint med en tilbakemelding når du er ferdig med å undersøke slik at vi andre også kan dra nytte av det. Men også forståelig om du ikke ønsker å gjøre dette Tilbakemelding kommer når alt ligger til rette for det. Da skal jeg gi en tilbakemelding som forespurt. Da jeg bor ved Gjøvik var det naturlig for meg å henvende meg til BOS Gjøvik, etter noen tilfeller at litt dårlig hjelp / tilbakemelding som gjorde at jeg ville undersøke litt mer også andre steder. Jeg forespurte først BOS Lørenskog og fikk en veldig god pris på service på girkassen der, men ettersom at jeg da måtte bruke en fridag for å få utført jobben der falt de ut. Jeg undersøkte så med BOS Hamar, hjelpen / Prisen jeg fikk der var så grei at jeg valgte å ikke kontakte BOS Lillehammer. På Hamar var riktignok servicen på girkassen ca kr 1000 dyrene enn hos BOS Lørenskog, men fortsatt ca r 2500 billigere enn hos BOS Gjøvik. I tillegg ordnet de også opp i andre ting som de på BOS Gjøvik sa jeg måtte gjøre om igjen. dette hadde gitt meg en ekstra kostnad på kr 3500. Jeg jørt over i dag formiddag for å få utbedret mine saker, ble mottatt av en meget venlnig herremann. Ettersom de har både Kafeteria og gjestenett der fikk jeg både spist og utført litt arbeid mens jeg ventet. Bilen ble ferdig ca 1 time før avtalt og jobben er utført akkurat som de avtalte. Når det gjelder innspil her vedrørende rabattavtale så kan jeg si at uten å spørre fikk jeg automatisk 15 % rabatt på arbeid og 20 % rabatt på delene på mitt oppdrag. På BOS Gjøvik derimot spurte jeg og fikk beskjed om at de ikke hadde noe å gå på, medlem i MB Entusiastklubb eller ei. Så til dette med riktig og feil side av Mjøsa, igjen er det bevist hvor dette er.... Mitt valg falt på BOS Hamar pga kundevennlighet og pris. De kan helt klart anbefales til andre.........
Tor Anton Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 helt supert dette da. gjøvik og hamar skal egentlig være like, så å spare 6000(hvis jeg ikke tar feil) er jo helt utrolig.
Toalmar Posted December 9, 2014 Author Posted December 9, 2014 helt supert dette da. gjøvik og hamar skal egentlig være like, så å spare 6000(hvis jeg ikke tar feil) er jo helt utrolig. vil vel ikke si jeg sparte kr 6000 da det ikke skal være nødvendig å ta opp igjen en service som er utført for noen måneder siden. Dette finnes det dokumentasjon på både i DSB og i papirform. Jeg vil si at jeg sparte kr 2500 på å ta servicen til girkassen hos BOS Hamar i stedenfor hos BOS Gjøvik.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now