Morten_ Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 Hei. Var i dag innom bos for å få pris på å få satt inn isofix fester i baksetet på min 2005 s203. De sa at i tillegg til delene og montering så måtte bilen programmeres. Hvorfor den måtte programmeres visste de ikke, men den måtte vist det. Noen som vet hvorfor? Mvh Morten
E_S Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Fordi de ville tjene ekstra penger? Om det er sikkerhetsbeltesensorer i baksetet kan det hende at disse må omprogrammeres slik at den ikke varsler om at det sitter noen i baksetet uten belte når barnesetet er montert. Kan ikke se for meg noen annen grunn..
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Husk å prøv setet med barnet i, også når det sover. (kan vel bli en utfordring, men) Mercedes-Benz har egne seter, men kjøper man andre seter kan vinkelen i setet være så galt, at barnets hode vil falle framover når det sovner i setet. Det er noe riktig styr med nakkeputer etc.
Morten_ Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 E_S: Jepp tenkte de trengte litt mer penger til julebonus jeg også, men det kan hende du er inne på noe med de belte varslings sensorene ja. tror jeg skal klare å sette nedi belte på den siden sete står en del ganger for de 2700 kronene de skulle ha for programmeringa. Syver: Det blir nok ikke mb sete så vi må nok teste noen som du sier ja. hadde det problemet i v70 en vi har en stund, men har blitt bedre etter hu har blitt noen mnd eldre. Takker for svar forresten
Toalmar Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 E_S: Jepp tenkte de trengte litt mer penger til julebonus jeg også, men det kan hende du er inne på noe med de belte varslings sensorene ja. tror jeg skal klare å sette nedi belte på den siden sete står en del ganger for de 2700 kronene de skulle ha for programmeringa. Syver: Det blir nok ikke mb sete så vi må nok teste noen som du sier ja. hadde det problemet i v70 en vi har en stund, men har blitt bedre etter hu har blitt noen mnd eldre. Takker for svar forresten Kr 2700,- bare for programeringen, kan ikke være mulig. Greit at vi har Stjernebil, men at det skal være så dyrt er jo helt utrolig.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now