areinhar Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 Plutselig fikk jeg ikke startet bilen, noen timer før funket den. Startmotoren går rundt, men motoren starter ikke. Når jeg vrir nøkkelen hører jeg bensinpumpa, så antar den funker, det er også nok bensin på tanken. Tok ut en tennplugg og den lukta litt bensin. Har i lengre tid hatt ustabil tomgang og motoren har gått litt tungt på tomgang, har i lengre tid tenkt å få en diagnose på bilen, men kom meg aldri dit...skjønner jo at det er vanskelig å gjette seg til grunnen, men før jeg må få taua bilen til nærmeste verksted ville jeg bare sjekke litt ut på forumet om det var noen ideer.
Tor Anton Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 det første du må sjekke er gnist og bensin. lukter det bensin så er det stor sjanse for at den får bensin, å at hjernen vet at motoren går rundt. Hadde svinghjulssensor vært def så ville den ikke sprøytet bensin inn i sylinderen heller. Så sjekk om det er gnist på pluggene. Ikke den første som tenningsmodulen ryker på evt. Ellers så har denne ovp-relè som har dårlig rykte. Det er snakk om det blanke innerst ved torpedoen på h.side(mener jeg å huske). Sjekk sikringen på dette å bank litt på det hvis du mistenker at dette er grunnen.
AndreasL Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Sliter med min C180 også, har du delenr til dette OVP rele?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now