_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 Hvordan finne ut av dette? Regnr. ZF18314. Den er skrotet 6.11.14. Siste eier bor i Asker. Asker og Bærum Bilopphuggeri hadde ikke bilen. Er det flere slike huggere i nærheten her? Litt rart å ringe eier kanskje? Fant ut av at bilen var skrotet i går, og det var rent tilfeldig søk via finn.no lagrede annonser. (tidligere bil til salgs)
Freebird Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 Kanskje Statens Vegvesen kan hjelpe deg? De pleier i allefall å være svært behjelpelig når det kommer til eierhistorikk.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 24, 2014 Author Posted November 24, 2014 Ja, jeg ringte dem først, og fikk god hjelp med navn etc, men dem klarte ikke å finne ut hvor den var skrotet, selv om det mest naturlige var i Asker.
Olaf Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 Jeg foreslår Toll og avgiftsdirektoratet, de betaler vel ut vrakpanten, og bør kunne fortelle hvor meldingen om skroting kom fra. Med vennlig hilsen, Olaf
Olaf Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Det er jo noen underlige data på den 230TE'en: 7-seter, med totalvekt på 2100 kg, max aksellast bak 1200 kg, men nyttelast hele 665 kg! Det er jo takket være en helt feil egenvekt på bare 1370 kg! Mine 230TE'er har begge egenvekt på 1540 kg, til tross for at en er manuell 4-gir, og den andre er automat, og de har begge max 600 kg nyttelast, og max 1300 kg på bakakselen. (forsterket fjæring) Snodige greier! Med vennlig hilsen, Olaf
Deltaone Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Toll og avgiftsdirektoratet. http://www.toll.no/no/felles/kontakt-oss/tollregionene/ Mener det er midt Norge som har ansvaret for vrakpant. Men ring fellessentralbord på 22 86 03 12, tastevalg 3. Lykke til. PS! Det er en veldig hyggelig avdeling!
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Takk! Den står på Asker og Bærum Bilopphuggeri. Noen her som bor i nærheten som kan sjekke ut denne for meg?
Wicky Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Hvorfor er det så viktig å finne denne bilen?
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Hvorfor? Sjekk ut finnkoden på den. 19373450, så ser du nok hvorfor. Du kjenner vel meg
Wicky Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Strøkent interiør. kule felger. tykt ratt....ok jeg skjønner
Olaf Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Hvordan har en så strøken bil havnet hos onkel Slakter etter så kort tid? Med vennlig hilsen, Olaf
Wicky Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Er tross alt 5 år siden den annonsen ble lagt ut da...
E_S Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Problemet er at en del av disse bilene kjøpes av folk "som har hørt at gamle Mercedeser er så solide" og derfor ser på det som en mulighet til å kjøpe en relativt billig bil som de ikke trenger å gjøre noe som helst vedlikehold på på noen år. På en så gammel bil går fort tilstanden fra tilnærmet strøken til nedkjørt rusthaug i løpet av et par vintre i salthelvetet her med ikke-eksisterende vedlikehold og pleie.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Enig, det går dessverre forferdelig fort. Spesielt om folk bare kjører og ikke gjør noe vedlikehold. Er det noen få rustblemmer, er det sannsynlig hull etter et par vintre. Jeg aner ikke hvordan bilen er, men jeg håper den er grei innvendig. Den hadde voksen km stand for 5 år siden, så utvendig er den vel ikke så veldig pen. Jeg tipper også at det har sittet setetrekk på denne i veldig mange år, siden setene så fine ut for 5 år siden og over 300km den gang.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 1, 2014 Author Posted December 1, 2014 Aktuell bil skrotet: 6/11.2014 Jeg ringer å maser første virkedag. Bil ikke funnet Finner ut av at bilen er levert - ringer på ny, gir beskjed om at dem lar vær å presse bilen før jeg har fått vert å sett på den. svar: Ok, den blir ikke presset med det første Jeg slår meg ikke til ro da jeg ikke fikk tid før nå til torsdag. Sendte derfor en mail om at jeg viser min interesse for bilen, slik at den ikke blir presset. Svar i dag: hei.den er presset
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now