Tor Anton Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 en s210 270cdi hopper ut av 2gir ved pådrag. er den i 3 å han gir gass sp den girer til så hopper den ut av gir. gir han på i 4 eller 5 så den girer ned til 3 så er den i orden. Ved pen og rolig kjøring er det ikke noe problem. Noen tips? Quote
Lien95 Posted November 24, 2014 Posted November 24, 2014 Heisann, Kan hende du er så uheldig som jeg har vært. Har hatt noen av de "symptomene" som du sier her. Sjekk ut tråden min om det hjelper deg litt på vei http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=67956.0 Quote
Tor Anton Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 Bilen går ikke i nødmodus å det er kun ved "harde" pådrag. Mulig en solonide som ikke klarer å holde den i gir kansje. Quote
Lien95 Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Det er mye mulig! Etter hva jeg har erfart er dette som å leike hauk og due. Når du først tror du har funnet problemet så viser seg at det er noe helt annet. Tror du nok kan være inne på noe når du sier at det kan være en solonide som ikke klarer å holde den i gir.. Quote
FredrikE300D Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Opplever det samme på en E220CDI 210 bil til tider(tidlig stadie?), og en kamerat sin gamle E200 S210 hadde store problemer med dette. Gjelder både 722.6 med og uten tiptronic. Har blitt tatt oljeskift på 220n ingen endring. "722.6 flaring between gears" gir en del interessante treff på Google. http://www.sonnax.com/articles/127-Mercedes-722-6-Daimler-W5-Porsche-W5-Jaguar-722-6 Quote
FredrikE300D Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Basert på det jeg har lest om temaet kan det virke som det er ventilene i ventilblokka som blir slitt på utsiden og slipper litt trykk rundt gjennom ventilblokka under girskift. Ved hardt pådrag og giring henger ikke skiftingen med resten og det hoppes ut, eller at den hopper ut og smeller i gir. Kan virke som Sonnax selger forbedrede ventiler for "slitte" blokker i forbedret utgave komplett for 68$ ? Quote
Tor Anton Posted November 25, 2014 Author Posted November 25, 2014 har snekker med et mb-verksted å de sa: det er nok ikke så enkelt som å bytte kontaktplate og kontakt, der er det noe alvorlig galt. Spurte også noen som skrur mye mb, bygger om å selger deler, å de sa: mest sannsyling kontaktplate. mener den har gått 450 000++km Quote
FredrikE300D Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Jeg mener at kontakplate og pluggen fra hjernen ofte er problemet dersom kassa ikke skifter i det heletatt(limp-home-mode)? Jeg tenker at dette er noe mer mekanisk og/eller relatert til oljetrykk. Kontaktplateproblemer er som oftest periodiske og gir ofte mer symptomer som at kassa går rett i nødmodus frem til feilen er borte igjen. Det er ikke så fryktelig uvanlig å skifte dette på 722.4 kassa heller. Spesielt ventilen som skifter mellom 2. og 3. gir. Min 722.4 blir stadig mer løs i skiftingen mellom disse girene. Quote
Recommended Posts