CHARLIE Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Er det noen som vet om det går an å få tak i kjørelys til å felle inn i fangeren foran på min 1994 C-180 Elegance?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 På min fikk jeg skviset inn Hella FF50 rimelig greit. Riktignok som fjærnlys med xenon ettermonteringsett i http://www.hella.com/produktion/HellaPortal/WebSite/Internet_no/Produkter/lystunnel_eng/halogen_fog/halogen_fog.jsp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 23, 2006 Author Share Posted September 23, 2006 På min fikk jeg skviset inn Hella FF50 rimelig greit. Riktignok som fjærnlys med xenon ettermonteringsett i http://www.hella.com/produktion/HellaPortal/WebSite/Internet_no/Produkter/lystunnel_eng/halogen_fog/halogen_fog.jsp Har du bilder av frontfangeren din med disse lyktene?? Går det an å ha de til kjørelys?? Ville gjerne brukt kjørelys i fangeren og parklys "oppe". Husker du hva de kostet, og eventuelt var det mye arbeid å få festet/montert disse?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Jeg brukte dem som fjærnlys og da var det ikke så nøye med justeringsmuligheter, da det var ganske god spredning på dem. (Ihvertfall med xenon ) Det jeg gjorde var rett og slett og skrudde de fast i fangeren i underkant av lykta. To foran og en bak for å ha en liten justeringsmulighet. Litt jalla kanskje men det funka helt til Trampe kom i veien... Dyre er de ikke, er vel en av de billigste lyktene fra Hella. Og det finnes ikke noe orignalt eller ferdig tilpasset dessverre. [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Så jo helt greit ut det, Trond Erik. Men jeg hadde jo håpet på å få fatt i noen lykter som fyllet ut hullet litt mer, hvis du skjønner hva jeg mener. Men, er dette i utgangspunktet vanlige kjørelys som du bygget om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Du vet at det kom nye lykter rundt '96-'97? Som hadde fjærnlys der som du har tåkelys i dag og tåkelys under nærlys. Samme som på w140 i samme tidsleie. Har to lykter liggende... (hint, hint...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Så jo helt greit ut det, Trond Erik. Men jeg hadde jo håpet på å få fatt i noen lykter som fyllet ut hullet litt mer, hvis du skjønner hva jeg mener. Men, er dette i utgangspunktet vanlige kjørelys som du bygget om? Du får dem både som tåkelys og fjærnlys. Det blir vel tåkelys du må gå for. Leta i sju lange og sju breie, og dette var det beste alternativet jeg kom over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Du vet at det kom nye lykter rundt '96-'97? Som hadde fjærnlys der som du har tåkelys i dag og tåkelys under nærlys. Samme som på w140 i samme tidsleie. Har to lykter liggende... (hint, hint...) Nei takk, Trond Erik! De lyktene som jeg har nå har kjørelys inderst mot grillen, og parklys/hovedlys/fjernlys ut mot siden. Jeg bruker kun denne funksjonen når jeg kjører. Er sjelden ute så sent på kvelden, men da vrir jeg jo selvsagt om og bruker hovedlys og fjernlys. Meningenen med kjørelysene i fangeren er at jeg da kan ha park i hovedlyktene og kjørelys nede. Slik som onkel politi blir hissige på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Så lenge du kun bruker de om dagen er det ingen som blir hissige... Bruker du de derimot etter mørkets frembrudd, sammen med nærlys, får du fire tusenmetere rett trynet av meg ihvertfall Men er enig, det er tøft med kjørelys i fangeren og park oppe. På dagtid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Jeg får se hva jeg gjør, men takker for tipset ditt!! Ser jo at de aller fleste stylingfirma leverer frontfangere med kjørelys i, så det er jo også en mulighet. Men fangeren må jo se så orginal ut som mulig likevel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Du vet at det kom nye lykter rundt '96-'97? Som hadde fjærnlys der som du har tåkelys i dag og tåkelys under nærlys. Samme som på w140 i samme tidsleie. Har to lykter liggende... (hint, hint...) Nei takk, Trond Erik! De lyktene som jeg har nå har kjørelys inderst mot grillen, og parklys/hovedlys/fjernlys ut mot siden. Jeg bruker kun denne funksjonen når jeg kjører. Er sjelden ute så sent på kvelden, men da vrir jeg jo selvsagt om og bruker hovedlys og fjernlys. Meningenen med kjørelysene i fangeren er at jeg da kan ha park i hovedlyktene og kjørelys nede. Slik som onkel politi blir hissige på Du har altså TÅKElys innerst, og nær-/fjern-/parklys ytterst. Hvis du monterer deg ekstra tåkelys nederst, og bruker dem sammen med parklyset oppe, så er det fullt lovlig. Hvis du gjør det, så kan du samtidig bygge om lyktene, slik at det som i dag er tåkelys blir fjernlys. TE snakket om dette en gang i tida. Hvis jeg husker det riktig, så kan du få det til ved å blande glass fra etter facelift med lykter fra før facelift. Det blir på samme måte som vi gjør med 124 og 500-glass. H4, som du har ytterst er en dårlig løsning på fjernlys. Det er en grunn til at "alle" har gått over til separate nær-/fjernlys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Jeg får se hva jeg gjør, men takker for tipset ditt!! Ser jo at de aller fleste stylingfirma leverer frontfangere med kjørelys i, så det er jo også en mulighet. Men fangeren må jo se så orginal ut som mulig likevel Jeg synes ikke dette ser særlig mer originalt ut enn det jeg hadde på min. Men jeg er kanskje litt inhabil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Jeg får se hva jeg gjør, men takker for tipset ditt!! Ser jo at de aller fleste stylingfirma leverer frontfangere med kjørelys i, så det er jo også en mulighet. Men fangeren må jo se så orginal ut som mulig likevel Jeg synes ikke dette ser særlig mer originalt ut enn det jeg hadde på min. Det skal jeg være helt enig med deg i, Trond Erik!! Men jeg tror likevel du skjønner hva jeg mener! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 24, 2006 Author Share Posted September 24, 2006 Du har altså TÅKElys innerst, og nær-/fjern-/parklys ytterst. Av en eller annen grunn så ventet jeg faktisk på det svaret fra deg Frode!! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Du har altså TÅKElys innerst, og nær-/fjern-/parklys ytterst. Av en eller annen grunn så ventet jeg faktisk på det svaret fra deg Frode!! :lol: Tenkte bare jeg skulle avklare det for deg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 24, 2006 Share Posted September 24, 2006 Du skjønner det Charlie; FrodeS. og jeg er østlandets uoffisielle tåkelyspoliti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts