Guest Geir Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Hei, jeg MB 230TE, Kick down fungerer ikke på automatkassa.Vurderer å bytte ut hele kassa, men kansje det bare det er en bagatell? Jeg har hatt MB 200 manuell før og synes denne bilen var topp.Derfor har jeg kjøpt MB igjen.Helt supre biler.Noen som kan hjelpe en nybegynner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Er ingen spesialist på dette men, kick-down bryteren funker den? Sitter under gasspedalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Kick down fungerer i prinsipp på følgende måte (etter hva jeg kan lese på eksterne sider): En elektronisk kontrollenhet med microprosessor er programmert for gearskift-kontroll, og overvåker og tilpasser gearskiftene. Gasspedalen gir et signal om belastning (L0 til L6) og kan også betjene en kick-down bryter hvis den blir presset utenfor den normale fulle gassposisjonen (valgfritt). Når dette signalet (L7) overvåkes, forsinker kontrollenheten oppgearingspunktet, eller gearer ned til et lavere gear for oppnå raskere akselerasjon. Så ut fra dette jeg leser, så er bryteren montert et annet sted enn under pedalen. Etter hva jeg leser i eksterne dokumenter, aktiveres en kick down-bryter i girkassen. Så kanskje du, før du bytter girkasse, skal få gjort en liten kontroll av denne bryteren, for å se om det er den som er defekt? Samtidig når jeg har deg her, nå som du nettopp har kjøpt deg Mercedes igjen, så bør du jo vurdere å bli medlem hos oss? Ta kontakt med meg, dersom du har lyst til dette! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Enkleste måten å ta liv av en automatkasse er å bruke kickdown i tide og utide. Det er antageligvis en av de største påkjenningene du kan påføre kassa. Det står vel også noe om det i instruksjonsboka. Men det var jo absolutt ikke hva tråden handlet om. Høyst sannsynlig handler dette bare om justeringer. Dra av gårde til en som virkelig kan Mercedes, så fikser han dette for deg på null tid. Bor du i eller rundt Oslo er Berg's automatservice stedet å reise. Men alle som skrur Mercedes til daglig kan også disse justeringene. Kassa trenger du _ikke_ å bytte ihvertfall. Det blir det samme som å Bytte motor fordi den fusker litt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Så ut fra dette jeg leser, så er bryteren montert et annet sted enn under pedalen. Etter hva jeg leser i eksterne dokumenter, aktiveres en kick down-bryter i girkassen. Hvor har du dette fra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Så ut fra dette jeg leser, så er bryteren montert et annet sted enn under pedalen. Etter hva jeg leser i eksterne dokumenter, aktiveres en kick down-bryter i girkassen. Hvor har du dette fra? Jeg fant det på ei eller anna side her, men det kan godt være at jeg mistforstod teksten litt... Uansett - finnes det noen skjematisk oversikt over systemet / funksjonen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Så ut fra dette jeg leser, så er bryteren montert et annet sted enn under pedalen. Etter hva jeg leser i eksterne dokumenter, aktiveres en kick down-bryter i girkassen. Hvor har du dette fra? Jeg fant det på ei eller anna side her, men det kan godt være at jeg mistforstod teksten litt... Uansett - finnes det noen skjematisk oversikt over systemet / funksjonen? Det sitter i hvertfall en bryter under gassen som skal være kick-down-bryteren. Om dette stemmer på alle modellene skal jeg ikke banne på, men det har i hvertfall vært sånn på de jeg har vært bortpå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=124023%5F15S&M=102%2E982&GA=722%2E408&GM=716%2E217++++++++++++++717%2E412&CT=F&cat=15S&SID=30&SGR=015&SGN=01 Åpne linken, og se legg merke til artikkelnummer 71. delenummer Pris i danmark : http://www.autoimport.dk/reservedele/soeg/?find=+0025452214+&submit=Varenr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted September 23, 2006 Share Posted September 23, 2006 Har en KD-bryter liggende i boden. Samler støv. Bare å gi en lyd om du vil ha den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geir Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Takk for tipsene karer. Det var bryteren. Det var en ledning som hadde røket, gud vet hvordan. Den er nå loddet og fungerer utmerket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Kjempeflott!! Forøvrig ønsker jeg bare å vise til følgende "dokumentasjon" for at det finnes to forskjellige brytere!! Har funnet dette for 86-92 modellene.. Hvor skal denne monteres? og Monteres under pedalen som tidligere nevnt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Hvor skal denne monteres? Vet du sikkert at den ikke skal monteres under gasspedalen? Jeg syns den liknet veldig på den som sitter under gassen min, men skal ikke påstå for hardt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.