Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tanket opp bilen i dag siden mandag morgen betyr "lavpris". Forbruket er sånn omtrentlig 0,9 på mila og jeg syns det er litt mye for en E-klasse 220D.

Kjører bare smått ca 20 km per dag.

Hva måles ellers?

Posted

Synes det høres litt høyt ut men naboens W210 E220 bruker også mer enn min litt nyere 2,2l når den er kald.

Tilstand på batteri kan nok ha betydning her. Et slitent batteri vil kreve mye ladestrøm etter en kaldstart i forhold til et friskt et.

Kjøring med eller uten tilleggsvarmer betyr også ganske mye på forbruket i starten.

Posted

Min 211 200 cdi fra 07. Bruker ca 0,65 etter bilen. Har aldri sjekket det manuelt. Men nå går den litt lenger om dagen. Er litt over 10 mil bare i jobb pendling. Om jeg virkelig prøver. Så kommer den ned til 0,53 ! Det synes jeg er meget bra. Men sånn normalkjøring. Så er det ca 0,65

Posted

Takk for den! Ser at 124- 220 bensin visstnok bruker 0,66 i 90 km/t og 1,14 på bykjøring. PFFT, skal se langt etter det i virkeligheten har nå hvertfall jeg erfart..

Det det samme som min 220 brukte når den ikke hadde bensinlekkasje eller slitt drivlinje. Men man kunne ikke kjøre spesielt aktivt for å komme under 0,7 på langkjøring.

Posted

Høres riktig ut for meg om det er småkjøring med 220cdi. Er det ikke noe sånt fabrikktallene er for småkjøring ca?

Sto ikke årsmodell men det sto 220D, de gamle forkammermotorene hadde jo også høyere forbruk enn CDI..

Synes ikke det virker ille, min gamle 240D fra '79 lå mellom 0.8 og 1.0 - liten motor betyr jo stort sett at pedalen ligger i bunn..