diy Posted November 16, 2014 Posted November 16, 2014 Etter 7 år med W124 er alle funksjonene i W211 overveldende.... I går var første tur i regnvær, var bare lett duskregn, likevel gikk viskerne kontinuerlig med ca ett sveip i sekundet. Først i lengre tunneler tok de pause. Kort regnskur forårsaket noe økt viskerhastighet. Sensor/styring fungerer altså, men responsen er feil. Kan den kalibreres? Quote
Beckern Posted November 16, 2014 Posted November 16, 2014 Etter 7 år med W124 er alle funksjonene i W211 overveldende.... I går var første tur i regnvær, var bare lett duskregn, likevel gikk viskerne kontinuerlig med ca ett sveip i sekundet. Først i lengre tunneler tok de pause. Kort regnskur forårsaket noe økt viskerhastighet. Sensor/styring fungerer altså, men responsen er feil. Kan den kalibreres? Vet ikke om facelift er maken med din men jeg har to auto innstillinger. Auto - lavlav sensitivitet, Auto - høy sensitivitet. Testet begge? Uansett, yr og tett tåke med felling av vann er verste sort på min også. Den fungerer bra i regn, men i yr og tåke kan det tilte litt. Samme går for dugg utvendig. Quote
diy Posted November 17, 2014 Author Posted November 17, 2014 Takk for svar. Det er kun én auto innstilling. Har ikke kjørt i 'vanlig' regn enda, bortsett fra en enslig byge var det 17 mil med sammenhengende duskregn og manuell intervall som på 70-tallet.. Quote
500AMM Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Takk for svar. Det er kun én auto innstilling. Har ikke kjørt i 'vanlig' regn enda, bortsett fra en enslig byge var det 17 mil med sammenhengende duskregn og manuell intervall som på 70-talle.. He, He...velkommen i 211-klubben - klubben for de som ikke trenger å gå til frisøren fordi man river håret av seg i rein frustrasjon. Ikke forvent noen bedring eller gjør noe forsøk på utbedring. Jeg har testa dette og viskerne kan i noen tilfeller gå til ruta er så tørr at de knapt dras over ruta. Og andre ganger kan det striregne, men viskerne starter først etter et par minutter. På 70-tallet kjøpte jeg en liten trinnløs viskerbryter på en bensinstasjon til knapt en 100-lapp. Den funka utmerket i mange år. Den ligna på denne bryteren: http://www.burton2cvparts.com/ruitenwisser-interval-schakelaar-hella-12-volt-p-5835.html?language=en -a- Quote
diy Posted November 17, 2014 Author Posted November 17, 2014 Har montert endel slike brytere i løpet av forrige århundre, vil neppe være en triviell affære i w211. Faktisk ikke så lenge siden de gikk ut av sortimentet hos Biltema, finnes fortsatt som original Hella. Får se hva som skjer i 'vanlig' regn. Quote
500AMM Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Har montert endel slike brytere i løpet av forrige århundre, vil neppe være en triviell affære i w211. Faktisk ikke så lenge siden de gikk ut av sortimentet hos Biltema, finnes fortsatt som original Hella. Får se hva som skjer i 'vanlig' regn. Er det ikke mulig å montere slikt i 211 uten at det skaper krøll i diagnosesystemet? -a- Quote
Gujoni Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Jeg leste et sted at du på en måte kalibrerer vannsensoren i frontruta når du skrur på intervallfunksjonen. Skrur du den på med lite regndråper på ruta så starter pusserne ved lite dråper og krever mere dråper hvis det er masse vann på ruten når den skrus på. Det virker som det er slik på min 03-modell. I yr og duskregn fungerer det dårlig, som beckern skriver Quote
Marevan Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 På min 09 så visker den fint. Ikke noe tørrvisking og starter ved lett yr. Quote
FrodeS Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Samme på vår 04. Funker greit der, men jeg syns alltid regnsensorer er for ivrige. Jeg kliner heller litt rain-x på ruta, så brukes bare pusseren en gang i blant, og da bare én gang av gangen. Quote
500AMM Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Jeg leste et sted at du på en måte kalibrerer vannsensoren i frontruta når du skrur på intervallfunksjonen. Skrur du den på med lite regndråper på ruta så starter pusserne ved lite dråper og krever mere dråper hvis det er masse vann på ruten når den skrus på. Det virker som det er slik på min 03-modell. I yr og duskregn fungerer det dårlig, som beckern skriver Jeg har prøvd dette også, og det høres jo fornuftig ut, men det fungerer i såfall ikke på min bil. Men litt tilbake til den Hella intervallbryteren, kan man våge seg på en god gammal el.installasjon uten å provosere "den hellige ånd" i bilen? Quote
Guest 1042 Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Tror nok det blir kaos med slik bryter i 211. Hendelen på rattstammen er bare en enhet i et nettverk i bilen. Satt på spissen, så kan man i teorien ta den ut og plugge den i et annet sted i bilen, og den skal da i teorien fortsatt gjøre samme jobben. Canbus er ikke som det elektriske i en gammal 123/124 og lignende. Quote
diy Posted November 19, 2014 Author Posted November 19, 2014 Takker for svar, har kjørt i noen flere byger.. Vanskelig å konkludere foreløpig, men det kan se ut som om det Gujono skriver stemmer. Quote
ovekynell Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Hei , har en w211 o7 K , :Dmed samme problem, utrolig irriterende at man ikke kan sette på vanlig intervall på dette systemet. Frua har en Citroen C4 10 mod. samme problem med regnsensor på den og men her kan man faktisk dektivere regnsensor bare vedd å dra spaken oppover en gang . Må vel kunne være liknende måte på MB ,hvor man kan deaktivere regnsensor på en enkel måte og bruke vanlig visker intevall/ hurtig sakte/ intervall . Quote
Recommended Posts