Jump to content

Omtrekking av delskinn

Recommended Posts

Guest alexanderst
Posted

Heisann. Jeg lurer på om det går an å trekke om fra delskinn til helskinn i en W211 2008 avantgarde mod hos en salmaker. Jeg ønsker ekte skinn i dørene og setene, helst det orginale Mercedes bruker. Dette gjelder et sort interiør. Blir det like dyrt som å bestille nye seter via Mercedes? Noen som har en CA. pris på dette?

Noen som har salmakere å anbefale? (bor i Møre&Romsdal men er fleksibel)

Jeg lurer også på om det er mulig å ettermontere sort taktrekk, og hvor man får gjort dette (vet at Steve i Nederland gjør dette, men det blir alt for langt i denne sammenheng).

Posted

Det er mulig å kjøpe originale trekk i skinn fra Mercedes. Jeg er usikker på prisen, men jeg regner nesten med at det til slutt vil bli så kostbart at det ikke er noe du ønsker å gjøre. Det beste tipset er nok å finne en bil med det utstyret du ønsker originalt fra fabrikk.

Når det gjelder sort taktrekk så er nok det noe en salmaker kan hjelpe deg med. Jeg vil dog anbefale deg å tenke deg om før du gjør det. Lyst tak gjør at du, etter min mening, får en lysere og triveligere atmosfære innvendig i bilen. :)

Guest alexanderst
Posted

Takker for svaret freebird. Dette er nok noe jeg må gjøre om jeg skal kjøpe denne bilen. Den har gått 35 000 km, men er svært innrøkt. Så det er brent hull i sjåførsetet. :P

Og om jeg først skal trekke om setene, vil jeg ha det orginalt. Samt at det skal være skinn. Sort taktrekk er etter min mening finere enn lyst, men om en salmaker gjør dette, må han jo bytte speil, lys osv i taket også slik at dette blir sort :)

Guest alexanderst
Posted

Beste hadde kanskje vært og fått kjøpt komplett fra bilopphugger.

Huggere tar alt for mye iforhold til tilstand. Legger heller til noen høvdinger for et helt nytt interiør når bilen har gått såpass lite. :)

Guest alexanderst
Posted

Steve ordner nok et fullstendig sett. Sjekk like godt om det er mulig å få tak i designo til bilen. Han ordner taktrekk også.

Du mener han sender det til Norge ja? Har ikke anleding til å dra dit.. Tror du prisen for et designo interiør ligger rundt 15-20k + frakt? Dersom det er dyrere er det utelukket. :D

Guest alexanderst
Posted

Takk for linken.

Blir ikke dette litt overkill i en carneolrød W211 facelift 200 CDI?

Jeg har sansen for sahara beige skinn i seter og dører, mens resten av interiøret er sort. Eller at alt er sort. Liker også div. designointeriør, men dette regner jeg med blir litt dyrt.

Megaoctane. Jeg må vel ikke bytte selve setene om jeg hører med Steve? Det kan jo bli en meget kostbar frakt. Jeg bestiller bare skinnet fra han og får en salmaker til å montere det inn? :)

Guest alexanderst
Posted

Jepp. Kjekt med hyggelig interiør, men noe slikt passer kun inn i en ekte AMG-bil :)

Jeg har sansen for dette, og jeg må faktisk koste på nytt interiør uansett om jeg kjøper denne bilen. Da står dette øverst på listen.

15184935703_c4b85e007e_b.jpg

Guest alexanderst
Posted

Må bare ha alt klinkende klart før jeg evt. kjøper bilen slik at dette ikke blir et virkelig kostbart prosjekt. Bilen har gått 35000 km bare.

photobq.jpg

Guest alexanderst
Posted

Jeg hadde sjekket med Steve. Og ja han sender til Norge. Mente en annen bruker her kjøpte designo fra Steve og fikk det tilsendt, og monterte det selv.

Den er grei, får avklart om det blir kjøp i morgen. Kontakter Steve så snart jeg vet det. Kjempetrivelig fyr :)

Guest alexanderst
Posted

Dette var også fra en pre-face. Det er vel E63 etter 07?

Men det står jo at det passer. :)

Takk for tipset!

Guest alexanderst
Posted

Synd siden er på tysk, da jeg ikke forstår et kløyva ord. Men er dette en side som sender skinnseter til Norge?

Fant Saharabeige skinn der, men er det selve skinnkoveret til dørene og setene de sender? Jeg må evt. få en kyndig fagperson til trekke om, men jeg vet jo at det er orginalt om jeg bestiller selv og leverer inn. :)

Posted

Dette var også fra en pre-face. Det er vel E63 etter 07?

Men det står jo at det passer. :)

Takk for tipset!

Setene passer om hverandre, men prefacelift har antrasitt som grunnfarge, og facelift har sort som grunnfarge - forskjellen er betydelig når man setter dem inntil hverandre..

Guest alexanderst
Posted

Nettopp derfor jeg ikke ønsker seter fra PREface :)

Guest alexanderst
Posted

Når Erik Arnesen bytta setetrekkene på w204 jeg hadde iår så kom seter foran og bak på ca 60tusen kroner ink arbeid....Delskinn...

Høres meget dyrt ut.. Slipper jeg unna med 20k så sier jeg meg fornøyd. Dog ikke hos et MB verksted..