Zolhaz Posted November 15, 2014 Posted November 15, 2014 Er nylig blitt eier av min første mb. Faktisk to stk, måtte ha en til min datter også.. Har følgende spørsmål: W211 E200cdi 2004 mod, ved venstre sving høres det ulyder fra høyre side framme. Høres nesten ut som en vifte som som skraper mot noe. Tenker noe i forstilling/bremser, eller kan det faktisk være varmevifte som lager lyden? Noen med erfaring med dette? W210 E240 1999 mod. Varmevifte slutter å virke etter 5 -10 sek.. Om jeg skrur den ned på lavere turtall kommer den på etter igjen etter en stund. Har ikke fått kjørt denne bilen så mye å testet så kan ikke beskrive mer detaljert.. Erfaringer med dette? Flott forum Quote
Roger H. Posted November 15, 2014 Posted November 15, 2014 På 210'n bruker regulator'n å gå på vifta. Den selges ikke løst til 210, men du får den løs til 124. Det er en sølvfarget alu-dings som er på selve vifta. Jeg bytta vifta på min 210, (brukt) som var nesten helt frisk Kjapp jobb, gjort på 15-20min Quote
Guest 1042 Posted November 15, 2014 Posted November 15, 2014 Ulyd høyre framme kan være hjullager. Quote
Gujoni Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 På min 211, laget varmeapparatviften en hvinelyd ved venstresving når det var kaldt. Nå er den stille. Sjekk at ikke forhjulet tar i innerskjermen ved sving, noe som kan skje hvis den ikke sitter riktig. Det kan også være rustne skiver, hjullager eller dekk som tar borti hjulbuen, hvis bilen er veldig lav foran. Quote
Recommended Posts