Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. På vei hjem fra jobben i dag,når jeg ligger på motorveien. Så plutselig begynner feilmeldinger og dukker opp. Først anti spinn så renner det på..... Alle og da mener jeg lamper lyser opp. Bilen går i nød og pre safe legger av. Den slutter og lade,trurteller og temp måler ligger død.. Og den går ikke og starte etterpå. Noen som har vært borti detta? Bilen er en s211 200cdi 07 modell.. Tips er hjertelig velkommen nå

Posted

Joda det er klart. Men mb sjappa åpner jo ikke før til mandagen :-( så spørs det jo hva som har tatt kvelden. En del til 1000 eller 10000 kr :-/ så derfor lurte jeg om noen andre hadde erfaringer med dette

Posted

Ja, flere ganger, stort sett alt som har med bremser, hastighetsmåling og abs/antiskrens kan vel lage sånt. Min erfaring, som ikke er all verdens, tilsier at det kan være så mange ting på forskjellige steder at man må sjekke med diagnose for å vite om det er 1000kr eller noe i nærheten av 20000. Men om du har facelift, da uten SBC, så har du hvertfall ikke den å tenke på.

Posted

Sjekk ladekretsen. Hvis den ikke lader vil du får masse feilkoder. Pga canbus skal virke på en bestemt spenning og vil sette feilkode om spenningen er for lav.det ville hvertfall jeg begynt med først! Men du bør ha en feilkode leser og forhold deg til der. De fåes billig på ebay, biltema osv. Har selv en fra biltema og den virker veldig bra!

Posted

Ja det virker som en feilkode leser kun være lurt og ha. Ladingen dukket opp av seg selv men, jeg fikk ikke bilen ut av park.... Og motoren var i nød ennå. Så får bare vente og se... Hva ligger en slik feilkodeleser på da?

Posted

På utskriften kommer alt med uansett, men strømfeil gir nok mye feilmeldinger. Sånt er vanskelig å feilsøke på. Du burde ordne så du har en slags utvidet garanti om tilsvarende skjer igjen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...