Jump to content

Helene ~ 93' 300TDT Oppussingsprosjekt


Helene Braaten

Recommended Posts

Hei :) Ny på forumet her, og tenkte å lage en tråd om min kjære 300 TurboDiesel 93'<3 Hatt den i 2,5 år og nå i høst har jeg pusset den opp, den er riktig nok ikke helt ferdig, men det hjelper seg. Skal sote rutene i nærmeste fremtid, og tenkte å kjøpe noen nye felger til sommeren (kom gjerne med tips!) :) Bilen er tatt alt av rust på og lakkert opp igjen i sin orginale farge, 199 :) Bilen har gått ca 534 000km, så den er akkurat innkjørt ;) Det er endel utstyr på bilen men også selvfølgelig noe jeg mangler, så hvis det er noen som har noe av det jeg trenger liggende ta gjerne kontakt! :D Er usikker på om bilen er sportline eller ikke, står ikke noe om det i vognkortet, men har det meste av utstyr til det, og hadde sportline emblem på skjørta da jeg kjøpte den (det kan jo selvfølgelig være ettermontert, men bilen var helt orginal).

UTSTYR:

- Sportline el. seter m/memory

- 4x el. vindu

- 2x el.speil

- Vebasto (tenner men starter ikke?)

- Autoklima

- Cruise kontroll (fungerer ikke?)

- ASD

- Skinnratt med blank stjerne

- El.rattstamme (ikke montert, da rattet ikke passer over?)

- Armlene

- Airbag i ratt og dashbord

- Midtkonsoll

- Glass takluke (bygd om fra 210)

- Utetemp

- Alarm

- Sentrallås

- Lys i solskjærm/speil

- Lys i dørene fremme

- Hadde el. antenne men sveiset igjen hullet, da jeg pusset opp bilen.

- Hadde rollo i bagasjen, men måtte ta ut for å få plass til anlegget.

- Godkjent senkesett

- AMG felger (kopi)

 

Så det jeg savner mest av utstyr er: fjernbetjent lås, innvendig speil med dimming, lys i dørene bak, hengerfeste, armlene med tlf (sikkert mer jeg mangler og.)

 

Legger ved bilder fra når jeg hentet den til hvordan den ser ut nå :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Er ikke det nesten samme som vinterhjula mine bare større ;)? Ville hatt no med mere kant nå trur jeg :)

Link to comment
Share on other sites

 

Er ikke det nesten samme som vinterhjula mine bare større ;)? Ville hatt no med mere kant nå trur jeg :)

 

He, He...jo da, dette designet er vel litt old fashion for de unge i dag - skjønt jeg synes kantfelger er litt ut.  Men hjul kan nesten ikke diskuteres, det finnes ingen facit men bare utrolig mange fine hjul å velge i. Og det er jo hele moroa.

 

20" Rennen Forged ække vondt å se på det heller.

 

-a-

 

Er jo greie felger, men er så lei av de siden jeg og veldig mange andre har de som vinterfelger ;)  sier noe der.. Var ikke så ille de ;) men 20" blir litt stort ;)

Link to comment
Share on other sites

Fin bil du har der. Er den solgt ny i Norge? I følge prislista jeg har et sted, ville min bikket 1 mill om den var solgt ny her i landet, og din har enda noe utstyr, tror jeg.

 

Jeg har faktisk en kode liggende som du ikke har listet opp. Den er ikke spesielt fancy, men kan være nyttig. Det er innvendige surrekroker. 4 kroker i bagasjen, og 1 nederst på hver b-stolpe. Jeg tror jeg la ut en DIY her for en del år sida.

 

7-seter mangler du kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Fin bil du har der. Er den solgt ny i Norge? I følge prislista jeg har et sted, ville min bikket 1 mill om den var solgt ny her i landet, og din har enda noe utstyr, tror jeg.

 

Jeg har faktisk en kode liggende som du ikke har listet opp. Den er ikke spesielt fancy, men kan være nyttig. Det er innvendige surrekroker. 4 kroker i bagasjen, og 1 nederst på hver b-stolpe. Jeg tror jeg la ut en DIY her for en del år sida.

 

7-seter mangler du kanskje?

 

Nei er importert rundt 2000 syns jeg huske :).. Ifølge den tyske siden jeg fant (som jeg ikke finner igjen) så var det over 1mill mener jeg :) ja de har jeg, trudde ikke det var noe utstyr :P Hehe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...