Helene Braaten Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Har en s124 300td 93' med ganske mye utstyr i, men lurer på hva det er jeg mangler HAR: sportline skinninteriør, el.seter m/memory på begge sider, el.speil, 4x el.speil, vebasto, cruise kontroll, glass takluke, el.rattstamme, lys i dørene fremme, asd, autoklima (hadde el. antenne, men den fjerna jeg da jeg pussa opp bilen ) MANGLER: lys i dørene bak, luft i setene, speil med dimming...? Det jeg husker i farta, hva annet finnes det til 124?
FrodeS Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Det er veldig mye utstyr man kunne få til disse, så det er ikke godt å si hva du mangler. Jeg la for en god del år siden ut hele utstyrslista jeg har liggende fra 1993 på mercefreaken.com , men jeg lurer på om den forsvant en av gangene hele forumdatabasen gikk med. Har ikke tenkt å punche inn den på nytt. Hvordan har du fått ordnet glasstakluke? Det var ikke option på 124. Luft i setene (multicontur) fikk man ikke sammen med sportline-seter.
Helene Braaten Posted November 13, 2014 Author Posted November 13, 2014 Åja...hmm, men så har det vell kommet endel nytt etter 93 å. Så synd det ikke står noen plass Glassluka er bygd om fra 210 Ånei, da er det ikke så rart jeg ikke har luft
FrodeS Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Lista er fra 1993. Det er noe tidligere eier av bilen min fikk tak i da han importerte den i 1997. Tipper det var 2003-4 jeg punchet det inn på mercefreaken. Har du noen bilder av den luka? Er det mulig å dra for noe sjalusi av noe slag under?
Helene Braaten Posted November 13, 2014 Author Posted November 13, 2014 Åja! Da får jeg prøve å søke opp litt fant en tysk side engang ned oversikt over alt. Meb den finner jeg jo selvfølgelig ikke igjen Kan hende man hadde fått plass, men jeg ville ikke ha det, så forska ikke så på det
Helene Braaten Posted November 13, 2014 Author Posted November 13, 2014 Nei, må skjære til noen stag fra begge lukene å mikse litt for å få det til p fungere
MercedesW124 Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 En del av det du har i listen ble ikke levert til 124. Og kjørecomputer ble levert kun til noen bensinmodeller
500AMM Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Har en s124 300td 93' med ganske mye utstyr i, men lurer på hva det er jeg mangler HAR: sportline skinninteriør, el.seter m/memory på begge sider, el.speil, 4x el.speil, vebasto, cruise kontroll, glass takluke, el.rattstamme, lys i dørene fremme, asd, autoklima (hadde el. antenne, men den fjerna jeg da jeg pussa opp bilen ) MANGLER: lys i dørene bak, luft i setene, speil med dimming...? Det jeg husker i farta, hva annet finnes det til 124? Sportline understell (fjærer, stab.stag, bremser?), Sportline ratt, kjørecomputer, IR fjernbetjent lås, alarm, BOSE m/CD-skifter, lys/speil i solskjermer, rollo i bagasjen, kjøleskap i midtkonsoll, armlene med MB telefon, 7 L Bellino bensinkanne, EVO II hjul, ORIS hengerfeste. Er det jeg kan komme på foruten det som allerede er nevnt. -a- En del av det du har i listen ble ikke levert til 124. Og kjørecomputer ble levert kun til noen bensinmodeller Jeg oppfatta bare spørsmålet om utsyr til 124 generelt, ikke spesifikt til diesel eller stasjonsvogn. Jeg har mye av det på 500'ene, så er ikke dette separat 124 utstyr, eller som inngår i utstyrsgrupper, da vet ikke jeg; - Sportline understell (fjærer, stab.stag, bremser?) - Sportline ratt - kjørecomputer - IR fjernbetjent lås - alarm - BOSE m/CD-skifter - lys/speil i solskjermer - rollo i bagasjen - kjøleskap i midtkonsoll - armlene med MB telefon - 7 L Bellino bensinkanne - EVO II hjul - ORIS hengerfeste
Helene Braaten Posted November 13, 2014 Author Posted November 13, 2014 Har en s124 300td 93' med ganske mye utstyr i, men lurer på hva det er jeg mangler HAR: sportline skinninteriør, el.seter m/memory på begge sider, el.speil, 4x el.speil, vebasto, cruise kontroll, glass takluke, el.rattstamme, lys i dørene fremme, asd, autoklima (hadde el. antenne, men den fjerna jeg da jeg pussa opp bilen ) MANGLER: lys i dørene bak, luft i setene, speil med dimming...? Det jeg husker i farta, hva annet finnes det til 124? Sportline understell (fjærer, stab.stag, bremser?), Sportline ratt, kjørecomputer, IR fjernbetjent lås, alarm, BOSE m/CD-skifter, lys/speil i solskjermer, rollo i bagasjen, kjøleskap i midtkonsoll, armlene med MB telefon, 7 L Bellino bensinkanne, EVO II hjul, ORIS hengerfeste. Er det jeg kan komme på foruten det som allerede er nevnt. -a- Er ikke orginal sportline (står ikke det i vognkortet?) Har senkefjærer, og det andre er blitt bytta, så det er vell det originale. Mener det er sportline ratt (har blank stjerne i midten?), alarm har jeg, men kun vanlig sentrallås, lys i speil har jeg, og vanlig skinn armlene. Og hadde rollo, men tatt ut for å få plass til anlegget
500AMM Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Er ikke orginal sportline (står ikke det i vognkortet?) Har senkefjærer, og det andre er blitt bytta, så det er vell det originale. Mener det er sportline ratt (har blank stjerne i midten?), alarm har jeg, men kun vanlig sentrallås, lys i speil har jeg, og vanlig skinn armlene. Og hadde rollo, men tatt ut for å få plass til anlegget Her ser du litt av forskjellen, siste versjon Sportline ratt nederst. (det er originalrattet i Limited'en og har derfor de grå feltene) Men ta en titt på denne linken så ser du også forskjellen; https://www.google.com/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1539&bih=820&q=Mercedes+Sportline+steering+wheel&oq=Mercedes+Sportline+steering+wheel&gs_l=img.3..0i24.2249.15795.0.16252.33.13.0.20.20.0.286.1745.3j3j4.10.0....0...1ac.1.58.img..3.30.1790.jFPjgR27f5E#tbm=isch&q=Mercedes+124+Sportline+steering+wheel -a-
Helene Braaten Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Takk for svar! Må være et orginalratt trur jeg. Litt vanskelig å si med tanke på at det er blank stjerne, airbag og sydd søm rundt hele. og er "puta" er firkanta som på øverste bildet
FrodeS Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 Takk for svar! Må være et orginalratt trur jeg. Litt vanskelig å si med tanke på at det er blank stjerne, airbag og sydd søm rundt hele. og er "puta" er firkanta som på øverste bildet Puta på det øverste bildet er til standardratt. Chassinummeret kan slås opp i EPC, så finner du utstyrskodene.
Helene Braaten Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Takk for svar! Må være et orginalratt trur jeg. Litt vanskelig å si med tanke på at det er blank stjerne, airbag og sydd søm rundt hele. og er "puta" er firkanta som på øverste bildet Puta på det øverste bildet er til standardratt. Chassinummeret kan slås opp i EPC, så finner du utstyrskodene. Må man på et verksted eller lignende? Eller er det en nettside aldri vært borti det der
Helene Braaten Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Her er det eg fikk opp på din bil: Okei, tusen takk
FrodeS Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 Må man på et verksted eller lignende? Eller er det en nettside aldri vært borti det der Under "teknisk", aller øverste tråd, heter "EPC". Her er linken. Der står det litt om hva EPC er: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=59444.0
Helene Braaten Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Må man på et verksted eller lignende? Eller er det en nettside aldri vært borti det der Under "teknisk", aller øverste tråd, heter "EPC". Her er linken. Der står det litt om hva EPC er: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=59444.0 Takk
Helene Braaten Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Her er det eg fikk opp på din bil: Siden du fikk opp at det var sport chassis, er det orginal sportline da?
Lassen Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 Her er det eg fikk opp på din bil: Siden du fikk opp at det var sport chassis, er det orginal sportline da? Ja ser ut som du har full sportline pakke da ja
Helene Braaten Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Her er det eg fikk opp på din bil: Siden du fikk opp at det var sport chassis, er det orginal sportline da? Ja ser ut som du har full sportline pakke da ja Jøsses .. trudde det var ettermontert jeg .. rart det ikke står i vognkortet :S
Helene Braaten Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Ikke vanlig å ha i vognkortet det. Hmm.. Merkelig alle jeg kjenne som har sportline så står det i vognkortet :s
MercedesW124 Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 Står ikke avantgarde i vognkortet til 211'n min
Helene Braaten Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Står ikke avantgarde i vognkortet til 211'n min Nei jeg veit ikke
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now