Guest MeMyself Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 Hei! Jeg er plaget med "knirking" når jeg svinger å kjører farsthumper. Kan et slitt endeledd være grunnen til knirkingen både i sving og fartshump? Jeg har blidd fortalt at det skal ligge en skive (forsterkning) under fjæren framme... Stemmer dette? Denne skiven er ikke på min bil. Noen som har dele nr? Det er til en C-180 Esprit Foringene på bilen er OK, bortsett fra endeleddet som burde byttes. Takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 La inn ett innlegg på Mercefreaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Knirker det like mye når det regner? Om det gir seg når det regner er det mye sansynlig at det er foringene til stabstaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2467 Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 Jeg har hatt samme lyd. Det var fra foringene til stabiliseringsstagget ellerno. Mitt verksted mente foringene ikke var slitte og sprøyetet bare inn en fet smøring som ble solgt til dette formålet. Det har løst mitt problem. Mvh Jostein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MeMyself Posted October 10, 2006 Share Posted October 10, 2006 Takk... Jeg tror det er både stab-stag foringene foran og "knirkeforinene" bak som er synderne... Skal prøve å smøre foringene foran for å se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest svor Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 prøv å stå i ro med bilen mens du svinger. knirker det da er det garantert en bærekule foran som er "tørr" (eller gåen om du vil). har skiftet noen sånne pga av knirking ved sving. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts