Jump to content

Recommended Posts

Posted

Søkte for moro skyld på wiki på mercedes.  Det var skuffende lite info, blant annet er ikke w212 nevnt under e-klasse. Er det jeg som ikke kan å søke, eller har mb - folket sviktet fullstendig i å spre det glade budskap? Sikker på at de fleste her inne har mer kunnskap enn hva som er å finne der.

Posted

Men er du på dott NO, eller hvor søker du?

Jeg søkte for noen år siden på W123 på NO, og der var det en tom side. Bestemte meg for å gjøre noe med det, å la 5 ukers arbeid i en side der. Den er redigert en god del ganger av både meg selv og andre. Men Wikipedia er litt dum også, for hvem som helst kan redigere. Og da kan siden bli helt feil egentlig. (Det var iallefall sånn før).

Posted

Her er en helt MASSIV wiki som dekker alle klassikere, men dessverre ikke de nyere modellene, S-klassen stopper med W126, mellomklassen med W124 og babybenz med W201. Nøyaktigheten er rimelig god, alt av standardmodeller er med, men jeg ser at endel varianter mangler- f.eks. er data for W123 Kombimodeller med høyere bakkeklaring og nyttelast ikke tatt med i oversiktene. Uansett, følg linkene til din favorittmodell (mange bilder er også linker), her er det lesestoff for mange måneder!

http://wiki.mercedes-benz-classic.com/index.php/Hauptseite

Med vennlig hilsen, Olaf

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...