Geila Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Eg treng hjelp med min 123 300td. Bilen er veldig bra int/eksteriør messig. Motor/drivline er og i veldig bra stand. Siste utbetring er ny clutsh(sachs) od dei tre motorfesta+ dei to små demparane. Det er oppstått ein kraftig during i 4de gir (4trinns manuell) spesielt i motbakke, men også på flater etter denne utbetringa. Ingen lyd i fri. Lyden kjem spesielt mellom 60-75 km/t og forsvinn nesten heilt i høgare fart. Typsisk resonans-lyd.Eg har to kyndige mercedes mekanikarar til å hjelpe meg- lite funne så langt. Det er også ny bakre potte men den ser heilt ok ut. Gode råd vert tatt i mot med takk. Gunnar
Harald Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Dette har blitt diskutert før: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=61314.msg354038#msg354038 Jeg har ikke funnet ut noe mer om dette.
Marevan Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Enkel løsning på problemet : selg bilen svinakig billig til meg!
Geila Posted November 8, 2014 Author Posted November 8, 2014 Ventar spent at Syver el Henning kjem med teoriar.. Lyden er turtalsavhengig og kjem vel berre mellom 60-75km/t i 4de og mest ved tungt pådrag. Lite lyd 40-60 i 4de gir... Teorien med forskjellen mellom aut og manuell er notert . Takk for innlegg.
Olaf Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Jeg er hverken Henning eller Syver, men kan jeg forslå at du forsøker å sette på en gammel bakre potte, så kan du kanskje eliminere den nye potta som kilde? En annen ting, sitter potta riktig i festene, ligger den innpå noen steder, eller er opphenget vridd? Siste utbetring er ny clutsh(sachs) od dei tre motorfesta+ dei to små demparane. Samme gjelder her, hvis lyden er av nyere dato etter at disse tingene ble skiftet, så prøv å sette tilbake én etter én av de gamle delene, og se om du kan finne en forandring i lyden. Slike lyder kan du også kanskje få fram på rullene til bremsetesteren, hvis du har et samarbeidsvillig bilverksted i nærheten. Med vennlig hilsen, Olaf
FredrikE300D Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Vet at defekt feste av luftfilterboks er en gjenganger på disse Lager mye lyd visstnok.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Du har en utrolig flott vogn her!! Dette må du få orden på ja. Kan det være at clutsh ikke er sentrert helt riktig?
Geila Posted November 8, 2014 Author Posted November 8, 2014 Takk for svara . Clutshen som var på var ikkje sentrert, men det er den nye og virkar perfekt. Skal ta å sjekke potta ein gong til sjølv om den såg heilt ok ut. Eg lakka luftfilterboksen i sommer så e må sjekk om alt er ok der. Eg er har også tenk å løyse på demparane på motor for å sjå om dei står i spenn. Lurer på om mellomaksel lager kan lage lyden sjølv om det virkar ok. Søndagsarbeid ventar .
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 Håper du finner ut av det, ingenting er verre en ulyder på Benzen. Sjekk at eksosanlegget har avstand under høyre framsetet ditt. Der er det som regel på det trangeste stedet. Godt du føler deg trygg på at Clutshen er 100%. Ofte er det små bagateller som gir stor irritasjon. Mellomaksellageret hadde jeg også sjekket som du er inne på. Er det veldig morkent, kan det være på tide å bytte det.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now