Guest Hagto Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Har en S210 01 mod 220 cdi med elektrisk tilleggsvarmer. Denne har aldri virket i mitt eie, og det er litt kjedelig at bilen ikke rekker å bli driftsvarm etter nesten 1 mil med kjøring til jobb selv om den allerede har stått å gått på tomgang 20 min før kjøring. Er det noen her som har vært borti disse varme elementene ? er det selve elementet som er deffekt, eller er det mulig å reparere på noe vis? Er snakk om den varmeren som sitter nedenfor ekspansjonstanken til kjølevæsken
KR Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Se innlegget ovenfor også, vedr. 211. Elemente her er ganske store, og ryker etter en viss tid. Mulig det går å reparere, men vil anbefale å kjøpe nytt om du skal ha bilen en stund.
Guest 1042 Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 En diagnose vil avsløre om varmer funker eller ei.
Gujoni Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 Hvis ikke bilen blir driftsvarm etter en mils kjøring så er det sannsynligvis pga. defekt termostat. Har skiftet på begge våre biler ( C og E-klasse) og de blir varme etter kun noen kilometers kjøring, selv i kuldegrader.
Guest 1042 Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 Ikke alltid tilfelle at det blir så fort driftsvarm. C'n vi har med samme motor som trådstarter bruker lang tid på å bli varm. Selv med ny termostat og fungerende tilleggsvarmer(e) (har både elektrisk blokkmontert som 203 med OM611 har og ettermontert webasto). I 12-15 minus må bilen kjøres halvtime eller mer før den passerer 80-85 grader. I 0-5 minus går det gjerne bare kvarters tid dersom webasto ikke har varmet på forhånd. E klassen vår, med nyere motorteknologi, blir varm veldig raskt uten noen form for parkeringsvarmer.
trondhla Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 For to vintrer siden kjørte jeg i -25 grader over 8 mil på flate veier (indre Troms) før tempraturen kom opp på normalt nivå. Det måtte faktisk en fjellovergang til for å opp tempen.
Fagerdaal Posted November 10, 2014 Posted November 10, 2014 Både faderen og besteforeldra mine har S210 (-99 og -02mod), og begge sliter med driftstemp. på kortere kjøring, og begge har også byttet termostat på de, uten bedring..
Guest Hagto Posted November 12, 2014 Posted November 12, 2014 Samme her. Ny termostat. Må kjøre lenge for å få driftstemp
tommern57 Posted November 12, 2014 Posted November 12, 2014 Dersom den elektriske varmeren er veldig dyr, går det fint an å mekke noe billigere.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now