mbgal! :O Posted November 5, 2014 Posted November 5, 2014 Hei, hvordan funkerer tillegsvarmer på mb E200cdi W211 06 mod ? før bruke den og klare og ''bakke'' til 80c nu klarer den ikke mere en cirka 30-40 grader, men når jeg kjører så stiger den til 80 grade kan nevne den klarte før i tia å bakke til 80grader ved -27.
E_S Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 For øvrig kan det nevnes at å la bilen gå seg varm på tomgang gir kjempeslitasje i forhold til bare å starte og kjøre med en gang..
mbgal! :O Posted November 6, 2014 Author Posted November 6, 2014 For øvrig kan det nevnes at å la bilen gå seg varm på tomgang gir kjempeslitasje i forhold til bare å starte og kjøre med en gang.. ------------------------------------------------------------------------------- Hvorfor gir det ''kjempeslitasje'' ? jeg tror at når jeg kjøre bilen tomgang en halv time så er det bedre for bilen enn å starte iskald bil i 20- og kjøre rett ut med den? eller ?, Har bestilt termostat og skal prøve å skifte den sånn ettervært.
Beckern Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 For øvrig kan det nevnes at å la bilen gå seg varm på tomgang gir kjempeslitasje i forhold til bare å starte og kjøre med en gang.. ------------------------------------------------------------------------------- Hvorfor gir det ''kjempeslitasje'' ? jeg tror at når jeg kjøre bilen tomgang en halv time så er det bedre for bilen enn å starte iskald bil i 20- og kjøre rett ut med den? eller ?, Har bestilt termostat og skal prøve å skifte den sånn ettervært. Målet må være å få motor raskest mulig opp i driftstemperatur uten unødig slitasje. Det får man med normal pen kjøring. Diesel gir spesiellt lite varme på tomgang, derfor er lett belastning med langt større temperaturutvikling. Best er selvsagt motorvarmer.
KR Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Hvis du oppnår normal temp ved kjøring er som regel termostaten iorden. Hvis den ryker når du maksimalt 50C°. Ville sjekket el.sirkulasjonspumpa først. Er usikker om denne bilen har ekstra varmer til motoren, er vel varme-element som varmer lufta til kupèen. Varme-elementene ala 210 er ikke så holdbare, så om du har likedan kan det være denne også.
Helge Josefsen Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Min e 200cdi 07 har ikke noe ekstra varme til motoren. Bare ekstra el varme inni bilen. Den ligger mellom 75-80 grader når jeg kjører. Regner med at det er normalt?
E_S Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 Når motoren går en halvtime som kald er det stor slitasje fordi den går lenge iskald. Når motoren startes og man kjører med en gang får den opp temperaturen fortere og får færre driftsminutter kald. Med kald motor skal man uansett unngå full gass og høye turtall. Alle instruksjonsbøker beskriver at man skal starte og kjøre uten å la motoren gå unødig på tomgang.
tommern57 Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 http://www.blocket.se/goteborg/Nyhet_Varm_svalka_bilen_med_MB_Climate_57290214.htm?ca=7&w=3
bige Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 http://www.blocket.se/goteborg/Nyhet_Varm_svalka_bilen_med_MB_Climate_57290214.htm?ca=7&w=3 Det er jo originalt med min w212 om du ar webasto . Stiller du temp inne i bilen varmer den om vinteren og blåser ute luft gjennom bilen om sommeren . Dette er jo bedre http://smartkeystarter.com/#
mbgal! :O Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Byttet termostat i går ''natt'' startet bilen å luftet/etterfylte kjølvæske(grønn). Resultatet= fantastisk Temp på motoren igjen,Å den klare å varme helt til 80-81 grader ved tomgang;) så takk for tips/svar
Eirik Tømmerås Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 OM646 er gode motorer på å bli varm/holde varmen oppe, til diesel å være. Men alt må da selvfølgelig funke som det skal og termostaten er et svakt punkt på disse.
FrodeS Posted November 14, 2014 Posted November 14, 2014 Jeg ville fortsatt forsøkt å unngå tomgangskjøring i så stor grad.
mbgal! :O Posted November 14, 2014 Author Posted November 14, 2014 Skulle gjerne prøvd å unngå ''litt'' tomganskjøring men altfor kaldt ute -28.5.....
FrodeS Posted November 15, 2014 Posted November 15, 2014 Verre og verre. Har du ikke mulighet for motorvarmer, da? Få litt lunk i maskineriet før du fyrer opp?
mbgal! :O Posted November 15, 2014 Author Posted November 15, 2014 Verre og verre. Har du ikke mulighet for motorvarmer, da? Få litt lunk i maskineriet før du fyrer opp? Ja sånn er det og bo i kalde nord-norge . Og ja bilen har blokkvarmer som starter fra klokke 02.00 til 07:00, deretter starter jeg bilen og lar gå den på tomgang en halv time før avreise:) jeg/vi har også oppvarmet garasje som sjelden er ledig :shock:
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now