Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

230e 124, 91mod. RZ 21888

Var en kar som utga seg for og være mekaniker som ''kikket'' på bilen igår. Første han presterte og gjøre var å røske av alle ledningene på fordeleren, uten å huska hvilken som skulle hvor. Instruksjonsboka er og på Tysk og lite forståelig, så lurte på om noen her inne hadde svaret?

Han presterte også å sette de tilbake på det han trudde var rett plass. Coil ledningen ble istedenfor blandet med ene pluggledningen (Mekaniker??), og lurer på om bilen kan ha tatt skade av dette? Bilen ble forsøkt kinnet ett par ganger slik...

Takker for svar på forhånd.

Posted

Hvis du tar av fordelerlokket, så står det en strek rundt på kanten av fordeleren. Der skal plugg 1 være. Og så er det vel 1-3-4-2 i tenningsrekkefølge på dissa når man går den veien som fordeleren går.

Posted

Ja, det blir noe sånt dersom fordeleren går med klokka. Ta av lokket og se etter enermerket i kanten først. Drar du litt rundt på starteren med lokket av, ser du hvilken vei fordeleren roterer.

Posted

Da var det i orden. Vet noen forresten om bilen på noen måte kan ha tatt skade av feilkoblingen til ''mekanikeren''?

Har forøvrig ett annet problem med bilen jeg også skulle hatt hjelp med. Ikke relatert til dette.

Lager jeg ny tråd da, eller går det fint og overkjøre denne tråden?  :?

Posted

Ser ingen grunn til at bilen skal ha tatt noe skade av feilkoplingen.

Ta det i denna tråden eller lag ny, ditt valg. Men det passer bedre med tekniske spørsmål i teknisk avdeling

Posted

Jeg mener også at tenningsrekkefølgen står innstøpt i toppdekselet?

Med vennlig hilsen, Olaf

Har uorginalt lokk..

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...