Jump to content

'97 210 240E - bremsepedal med dårlig virkning etter oppstart

Recommended Posts

Posted

Hvis jeg starter opp bilen når den er kald/har stått en stund så tar det litt tid før bremsepedalen har noe særlig virkning, må trykke veldig hardt og fortsatt bremser det dårlig. Etter anslagsvis 10-20sek så er den som vanlig. Hva kan dette være?

Posted

Hvis jeg starter opp bilen når den er kald/har stått en stund så tar det litt tid før bremsepedalen har noe særlig virkning, må trykke veldig hardt og fortsatt bremser det dårlig. Etter anslagsvis 10-20sek så er den som vanlig. Hva kan dette være?

Her er jeg kraftig ute og gjetter men er ikke det typsik bremsekraftforsterker problem. Bruker vel vakum så det kan være en ide å se over slike slanger.

Posted

Takk for svar! Mistenker vel at det kan være noe relatert til bremsekraftforsterker/vakum ja. Kan nevne at jeg snakket med en mekaniker som mente det kunne være en ventil, jeg husker ikke hva salgs ventil dette var...

Jeg har delebil stående med bremsekraftforsterker osv. Får vel starte med å se over alle slanger som du sier, men tar gjerne i mot innspill fra andre!

Posted

Har det samme på min E200. Noen ganger rett etter start er pedalen steinhard, men det går alltid over etter noen sekunder. Har bare vent meg til det.. :)

Posted

Takk for svar! Enveisventilen var det kanskje ja. Er dette noe som gjør at man må lufte hele systemet osv etterpå om man bytter? Har som sagt delebil stående...

For min del er det kun et lite problem når jeg har veldig dårlig tid på morgenen..

Men bilen må inn på EU nå, spørsmålet er om dette er noe de vil pirke på..?